Joakimpetersen Startet 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2016 Hei har en 1996 7.4 mercruiser med bravo 3 drev, tok av impellerhuset mitt og det så ikke så bra ut, er 2 delt, har sett over alt, men kommer ikke over nye 2 delte, så mitt spørsmål er om jeg kan kjøpe det rep settet som mange selger med bare en del? Noen som har erfaringer med dette? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Impellerhus bravo 3 hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Det finnes flere varianter av sjøvannspumpe til bravo-installasjoner. Noen med bronsehus, andre med plasthus. Noen med bensinpumpe på, noen med dreneringskraner. Det finnes ulike monteringsbraketter og ulike reimhjul. Så finnes det rep sett til huset og rep sett til lager og aksel. Jeg anbefaler deg å kjøpe det du trenger hos en forhandler som kan mercruiser. Da får du det kanskje i orden på første forsøk. Tegninger finner du på http://www.mercruiserparts.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 17.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Ja ser att det er mange varianter, men finner ikke akkuratt den jeg har, har bensinpumpeinnfestningen på akslingen, å selv huset var i stål og 2 delt, men må nok bare ta med delene til en merc forhandler og få det samme istedenfor og prøve det hele huset i plast, finner impelleren, men er vel liten vits og bytte den når huset ikke var så fint, er jo en ganske viktig del dette, men takk for svar hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Nå er det ikke lett å svare uten å vite akkurat hvilken pumpe du har, og hva delenummeret på den er. Som DieselDahl nevner er det et utall forskjellige modeller. Jeg tror dog du skal ha noe lignende det settet du har lagt ut bilde av. De gamle todelte pumpene har blitt erstattet av nyere one-piece pumper i plast, og rep-settene til de nyere pumpene passer også de gamle pumpene, slik du oppdaterer den du har til one-piece, med det nye lokket osv. Jeg tror delenummeret er 46-807151A14, men du må nok sjekke dette med en forhandler som kan slå opp motornummeret ditt, slik at du får riktig sett til din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.