Kristofferho Startet 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2016 (redigert) Ohoi! Demonterte drevet for et par dager siden, for første gang i mitt eie. VP 290 Dp. Misjonen er å flikke det opp, samt bytte simmering & tetninger i øvre girhus. "Til min store forskrekkelse" rant det en del olje ut av knutebelgen da jeg dro av denne. I oljen var det også "grønne spor", som jeg antar er fett. Det er vel ikke noen mulighet for at denne oljen stammer fra motoren? Kan eventuelt gåen simmering i øvre girhus slippe ut olje? Legger ved bilde av sarvet som kom ut. Redigert 18.Mars.2016 av Kristofferho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Er nok fra drevet, kan ikkje komme olje fra motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 (redigert) Kommer ifra drevet, skal du likevel bytte simmring og tettninger, er det vel ikke noe stort problem? Fikk verksted til å bytte simmring på et drev og trykkteste to + litt småtteri, 3000kr, så ikke krise.. Redigert 18.Mars.2016 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristofferho Svart 18.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Takk for svar! Godt å høre. Så lenge det kommer fra drevet er det ingen problem, nei. Syntes bare det var litt rart at oljen var mørk, i mens oljen på drevet er preget av vann. Men "belgoljen" kan jo tross alt vært der en stund. Er det mye med å bytte simmering i øvre girhus? Byttet simmeringer og tetninger på propellakslingen i fjor, og det var en overkommelig sak. Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Jeg kjenner til flere som også spruter litt olje inn i belgen etter montering, for å hindre rust m.m. Om dette er smart eller ikke mener jeg ingen ting om :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Kaffelars Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 (redigert) Oljen i belgen kan være tilført, har gjort det selv noen ganger. Pumper/sprøyter inn en halv dl eller så i topp av belgen før stramming av ytre klemma, så har man en slags indikasjon om belgen er/har vært tett. Kommer olje ut vil man se det på vannet rundt belgen, kommer vann inn vil oljen være grå/hvit neste gang man bytter belg, og man kan lete etter årsaken. Oljeskvetten gir også et bra miljø for knuten og simerringer. Haik var raskere gitt :) Redigert 18.Mars.2016 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristofferho Svart 18.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Takk for svar, alle mann :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.