Jump to content

Ta ut varmt sjøvann for dusj

jensemann2

Recommended Posts

Tenkte å koble på en vender på dusjen bak på badeplattformen slik at jeg kan slå over for å dusje i varmt kjølevann fra motoren. Jeg har en ferskvannskjølt 5,7 mercruiser, der manifolder og blokk er ferskvannskjølte. Sjøbunnen må jeg da ta ut på en av riserne..? Eller vil da eksosen bli for varm og skade noe? Vil vel kanskje ikke få noe særlig med trykk heller. Noen som har prøvd dette? Vanntanken min er bare 40 liter, så noen varmtvannsbereder er ikke vits i.

Har han egentlig det ?

Han trenger jo de første 40liter i vanntanken for å 'dytte ut' de 40 literne i varmtvanns tanken, så når de første 40l er tomme, er de neste 40l utilgjengelige..

Eller tenker jeg feil nå ?

Du har heilt rett... :thumbsup:  Med mindre tuffff har tenkt å samla opp det brukte dusjvatnet og fylla det nedpå vanntanken igjen.. :giggle:

Ellers deler eg tuffff sin betraktning ang. dusjing i saltvatn som har gått gjennom motor.. :nonod:

Redigert av Havlengt (see edit history)

For å få ut en liter fra en varmtvannstank i ene enden, så må du putte på en liter i andre enden.

Ergo, hvis vanntanken er tom, og varmtvannstanken er full, så får du ikke ut mer fra varmtvannstanken, for vannpumpa går tørrt. Det er da 40 liter i varmtvannstanken, men du får dem ikke ut i krane/dusj.

Når du tømmer ferskvannsanlegget ditt om vinteren så står jo fortsatt vartvannstanken full, og må tømmes med pressluft...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...