Princess V42 Startet 18.Mars.2016 Del på Facebook Startet 18.Mars.2016 (redigert) Hei Er det noen her, som vet hvordan jeg kobler fjernkontrollen til engbovinsjen? Jeg har kjøpt en Side-Power fjernkontroll (RC21-E) og vinsjen er fra 1999/2000. Må jeg ha adapterkabel? Det står på nettsiden til sleipner at denne må brukes på engbovinsjer produsert mellom 2005 og 2013. Jeg har prøvd å sende flere mail til sleipner uten å få svar. Finner ingen koblingsskjema til den kontrollboksen jeg har. Er denne vinsjen/kontrollboksen minusstyrt? Redigert 18.Mars.2016 av Marex290 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Kan noe av dette være til hjelp? http://sleipner.no/media/frontend_media/pdf/Utg%C3%A5tte%20Engbo%20produkter/brukermanual-ettermontasje-fjernkontroll-3_108102.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Princess V42 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Takk for forslaget, men jeg lurer fremdeles på om den er pluss eller minusstyrt, siden det er en annen type koblingsboks. Fint om noen satt inne med svaret på det? Sitér dette innlegget Link to post
Princess V42 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Princess V42 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Dette er kontrollboksen jeg har Sitér dette innlegget Link to post
Princess V42 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 http://sleipner.no/produkt/31165/signal-adapter-engboside-p/ Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Hei du, jeg kan ikke noe om dette, men ser at føler fra auto stop går inn på minus siden. Burde det da ikke bety at den er minus styrt? Har samme type i min båt, har bestandig regnet med at den er minus styrt. Men som opplyst så kan jeg ikke noe om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 (redigert) Min mekanikker skal installere samme pakke i min båt. Jeg overlater jobben til ham og er derfor ikke tilstrekkelig informert, men han nevnte at han måtte ha en "vender" siden signalet fra ankervinsj måtte snus til minus. Beklager at dette er upresist fra min side men han nevnte at det måtte en ekstra komponent inn for å koble vinsj og baugpropell på samme fjernkontroll. Fjernkontroll på baugpropell er noe jeg har drømt om lenge. Nå skal det bli enklere å hoppe i land. Redigert 20.Mars.2016 av Billa (see edit history) Sitér dette innlegget Sushi Link to post
colabrus Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Slik kan du finne ut av det: Koble til et multimeter innstilt for DC spenning og mål direkte på utgangen på joystick (eller bryter). Koble den ene målepinnen til minus fra batteri og den andre til utgangen fra joystick. Kjør vinsj begge veier og se om du måler 12V ved en av posisjonene. Dersom ja så er den "plusstyrt". Dersom nei så flytter du den ene målepinnen fra minus til pluss på batteriet. Kjør vinsj igjen og se om du måler 12V. Dersom ja så er den "minusstyrt". Sett inn standard 12V relè mellom vinsj og mottaker for fjernkontroll dersom du trenger å snu fra pluss til minus (eller omvendt). Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Jeg byttet ut min gamle Engbo Midi 32(?) med ny tilsvarende Sleipner. Helt lik å se på men ny elektronikk. Jeg kunne ikke bruke gammel fjernkontroll. Gammel kontroll kuttet minus mens ny vins skal styres via pluss. Ga opp å løse det. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V42 Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Takk for svar. Jeg skal ta av presenningen i dag, får prøve å måle litt på det til uka. Sitér dette innlegget Link to post
Emorla97 Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Hei. Har du funnet ut av dette? Jeg har samme problemet og samme boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.