nerdegutta Startet 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2016 Hei. Hva er dette? Og hvilken funksjon har den? Den er koblet på saltvannsinntaket. - nerdegutta Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Om du ikke har det fra før så kunne vel et sjøvannsfilter passe fint der? Eller du kan koble på en slange når du skal vinterkonservere båten og suge kjøleveske der (lukke inntaket først). Evt systemrens osv. Praktisk egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Det er en ventil som hindrer at du får en hevertvirkning ved feks slangebrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 (redigert) Det er en ventil som hindrer at du får en hevertvirkning ved feks slangebrudd. Ventilert svanehals på sjøvannsinntaket? Hmm, har ikke hatt det på mine båter... (men lukker alltid inntaket når jeg forlater båten da..) Redigert 19.Mars.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nerdegutta Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Ah... Makes sense. Takk for svar. Det kommer litt vann ut av den. Under så er det en sort boks det går to slanger inn i. Eller kanskje en inn og en ut. Oppi der er det et slags plastikkfilter. Det er en stoppeventil i bunnen mot skutesiden. Hvordan er det å skru av toppen og gjøre den ren, eller hva som må til for at det ikke skal komme vann ut? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Poenget er at denne må sitte montert høyere enn vannspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
nerdegutta Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Poenget er at denne må sitte montert høyere enn vannspeilet. Den er montert over vannlinjen. Når motoren går, pipler det litt vann ut av den. Er det komplisert å åpne den og fjerne irr? Sitér dette innlegget Link to post
fist Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Jeg har også en ventil som ser ut slik som din. Om du kikker opp under "topplokket" finner du noen hull, jeg tror det var fire. Siden det er vanskelig å koble på noen form for slange som kan ta unna vann, bør det ikke komme ut vann når motoren gå. Jeg husker ikke alle detaljer, men den var ganske enkel å åpne for rengjøring. Mener jeg skrudde av toppen for å komme til membranet og flaten som membranet skal tette i mot. Jeg mistenker at det ikke er så lett å få nytt membran til denne nå. Sitér dette innlegget Link to post
nerdegutta Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Kanskje jeg burde kjøpe en ny? Hva skal jeg søke etter? "Anti-hevert-tilbakeslags-ventil-til-saltvannskjøling"? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Hej Här har du en som fungerar. http://www.martec.se/martec-vakuumventil/ Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
nerdegutta Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Hej Här har du en som fungerar. http://www.martec.se/martec-vakuumventil/ Hälsningar Ove Supert! Mange takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.