Jump to content

Noen som har prøvd Antgra nøytral på teak?

R.O

Recommended Posts

Eneste jeg fikk med meg fra årets båtmesse var en svindyr flaske med nanoprotect ANTGRA nøytral, noen som her prøvd denne..? Jeg oljen litt av teaken på akterluken i fjor, syntes ikke det ble veldig bra, da var den grå ubehandlede teaken finere. Etter å ha prater teak med fyren på messa i 30min måtte jeg nesten kjøpe noe. Men nå er jeg usikker på om jeg vil legge dette på et fint, men noe grått teakdekk, målet er vedlikeholde/bevare teaken, hindre inntørking og sprekker...

På et fint grått teakdekk ville jeg ikke brukt annet enn salt sjøvann. Og så vile jeg dekke til om vinteren.

Ellers står det litt om testing av produktet du nevner her : http://www.tcnano-norge.no/prosjekter.html

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 1 år senere...
Guest Thostr

Det boblet ikke akkurat over med respons her. Er det kanskje ikke så mange som har latt seg lokke av nanoens antatte inntog i båtpleie-verdenen? @alf-inge hadde en teori om at kanskje folk ikke ville innrømme at de hadde brukt $$$ på produkter som ikke holdt mål. Jeg er jo nesten villig til å ofre meg for vitenskapen og gjøre et forsøk, men bare nesten...

Jeg mistenker at de færreste her har prøvd det - det er jo ikke BP godkjent, kun Hövelings Golden Teak som har bestått den prøven :giggle: Jeg er der at jeg gjerne prøver noe sånt - da teak er et evig tilbakevendende tema.

Fant forresten en tråd her hvor @Astor har sagt han skulle prøve Antgra:

Redigert av Napoli
La inn link (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Guest Thostr

Ligger en riktignok gammel test på Båtmagasinet sine sider 

http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-vårpussprodukter

Her har de et produkt fra 'TC Nano'  uten at det står oppført om det er Antgra eller noe annet. Skiller seg ikke positivt ut, men det gjør derimot Golden Teak Sealer fra Hövelings. Tror ikke jeg orker å være crash test dummy denne gangen, så jeg går for det BP-tradisjonelle... 

• 3 år senere...

Har prøvd NanoProtect Antgra Nøytral, i år. renset teaken med "respect clean teak pro" , den har jeg benyttet tidligere og er veldig fornøyd med. pusser lett med 150 sandpapir først, så en runde med rens -  da ser teaken fin og jomfruelig ut, virker ikke som den tar mer enn den må. Jeg har tidligere stoppet der og overlatt resten til naturen, men i år forsøkte jeg Antgra nøytral. Det var lett å påføre , enkelt å fjerne søl på nater og gelcoat. Jeg hadde håpet at det ikke skulle gi farge til teaken ettersom jeg valgte nøytral, men det gjorde det. Nå ser teaken ut som om den var oljet. Etter behandling er teaken mer vann avvisende, men som sagt den ser ikke så lys ut som den pleide. Litt skuffet. På to strøk på benkene i cockpit og på akterplatform  (tot. 2,5m2 ) gikk det med en halv flaske.     

torh skrev for 9 timer siden:

Har prøvd NanoProtect Antgra Nøytral, i år. renset teaken med "respect clean teak pro" , den har jeg benyttet tidligere og er veldig fornøyd med. pusser lett med 150 sandpapir først, så en runde med rens -  da ser teaken fin og jomfruelig ut, virker ikke som den tar mer enn den må. Jeg har tidligere stoppet der og overlatt resten til naturen, men i år forsøkte jeg Antgra nøytral. Det var lett å påføre , enkelt å fjerne søl på nater og gelcoat. Jeg hadde håpet at det ikke skulle gi farge til teaken ettersom jeg valgte nøytral, men det gjorde det. Nå ser teaken ut som om den var oljet. Etter behandling er teaken mer vann avvisende, men som sagt den ser ikke så lys ut som den pleide. Litt skuffet. På to strøk på benkene i cockpit og på akterplatform  (tot. 2,5m2 ) gikk det med en halv flaske.     

Jeg la på Antgra Nøytral i år. Samme flasken som jeg kjøpte på messa i 2016 da jeg startet denne tråden(2 båter siden). Først Hemple teak rens, også pensle på Antgra. Syntes det ble bra, og fikk den fargen jeg ville..

5661F658-FDB6-4E12-A1FC-F1109A2A55AD.png.0789dddfdebd1c605b101beca9ca21a3.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...