zilox91 Startet 19.Mars.2016 Del på Facebook Startet 19.Mars.2016 Hei, lurer på om dette er noe jeg bør gå tilbake på forrige eier på, da hele "hekken" på båten viser seg og være limt med sikaflex og malt og plastret over, uten og forbedre skadene. Sprukket der motor henger, hele akterspeilet innvendig er sprukket, tar inn vann til dobbelbunn, ikke noe tappe plugg på denne. Hva bør jeg gjøre??? Innvendig på akterspeil har jeg ikke fått tatt bilder enda, men skal ta bilder i morgen og legge ut her, der va det total sprukket, var fullt ett hulrom med sten og sikaflex. Hva tror dere dette kommer til og koste meg og fikse? noe jeg kansje burde fått forrige eier med på og betale litt av ? Hentet båten for 2 mnd siden, hatt den på sjøen en gang, og kjørt opp 1 tank, da dette skjedde, etter mitt vett så skal disse båtene tåle MYE mer enn dette Sitér dette innlegget Link to post
zilox91 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Her er link til annonsen fra forrige eier: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=67655740&ref=favorites&favoriteListId=2177610 Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Er lov å prøve ja, diskusjon blir det uansett.. så gammel ut båten og?? så er det å bevise at det er en gammel skade som er prøvd å dekt over.. å at det er han som har gjort det.. har han imidlertidig nettopp anskaffet båten og solgt den videre.. så blir det mye rot.. Utrolig kjipt å finne ut.. mest rettferdig her vil være å få hevet kjøpet.. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Her står du jo litt sterkere.. står jo at det er støpt nytt speil.. det er det jo ikke, om det er tetta med sika og malt over så er det juks å fanteri.. dog tror jeg det beste som kan skje er heving av kjøp.. om du ikke er nevenyttig selv så koster den reperasjonen fort mer en båten er verdt.. står at det er en liten sprekk der så han har jo informert om skaden på et vis... men, er jo ikke noe i nærheten av nytt speil da... Sitér dette innlegget Link to post
zilox91 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Hevet kjøpet ja, eventuelt da så får han gi meg penger for ny båthenger også, da jeg måtte kjøpe den også ny da den hengeren jeg hentet den på knakk hjemme heldigvis, og ikke på turen fra sogndal og til karmøy. Skal sende mail til forrige eier også, da jeg ikke likte det jeg fant ut i dag i det hele tatt, veldig kjipt da jeg har vært på leit etter disse båtene til en overkommelig pris ganske lenge :-( Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 er folk her inne som er mer inne på regler å krav osv.. en meg.. men, du har jo vært litt uheldig.. å hvor nøye gikk du igjennom båten før du kjøpte den? hva står i kontrakten osvosv.. mye som spiller inn her.. :\ Sitér dette innlegget Link to post
zilox91 Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Gikk veldig nøye gjennom båten, men var full av snø da jeg hentet den, så var egentlig veldig lite jeg fikk sett, motor var da stroppet opp, kontrakt fikk jeg ikke da selger ikke hadde tid til og skrive kontrakt med meg ( opplyste han da ). Hva kan jeg gjøre med dette da? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Dette lukter svidd lang vei... Sitér dette innlegget Link to post
fletcherwindsor Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Fått snakket med tidligere eier? Dette var selvfølgelig selger klar over og er pliktig til og opplyse om. Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
KrisianS Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 mine meniger: 1. Kjør slik som det er med livet som innsats. 2. Hev kjøpet ASAP. Men siden du ikke har kontrakt kan du få noe komplikasjoner med dette. Siden selger "ikke hadde tid" til å skrive kontrakt sier vel egentlig sitt om han. Det står jo opplyst i annonsen at det var "ei lita sprekke" der. Selv om akterspeilet ditt ser ut som en godt brukt slakterbenk, tror jeg nok du kan få problemer med å heve kjøpet, med mindre han er en grei kar som går med på det. 3. Støp opp nytt akterspeil som tåler belastningen fra en 90hk. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 En bagatell men det der er ingen mustang, ligner veldig mye mer på en clubman... Jeg solgte en 14 fots clubman for ca seks syv år siden som rep objekt med nøyaktig sammme skade. Fikk fire tusen for den da... Men du verden så gøy det var med 90 hk på den båten! De skal tåle 85 hk står det i papirene, men vær obs på at de er veldig mange uoriginale versjoner av båtene, av bildene å dømme ser din ut til å være en av de. Jeg kjøpte nemlig en original mini clubman og den var ganske forskjellig Når det kom til skrogtykkelse og finish enn den clubman jeg hadde... Lykke til, skaden er fullt ut reparerbar men vil koste... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.