Jump to content

Restaurering av båtkalesje

boatowner

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Du kommer også langt med symaskin, jeansnål, bjørnetråd (100% sterk nylontråd) og noen timer arbeid. Om du får tak i litt stoff av samme type og farge så kan du forsterke der den er slitt osv. I tillegg kan du kjøpe impregnering med farge som du pensler på hvis den er matt i fargen. 

Har du symaskin fra før så koster ikke riktig tråd og nål så mye og man har det for fremtidige reperasjoner pluss at det er kjekt å lære å fikse ting selv. Da er det jo greit å lære på noe som snart må byttes uansett. Selv klarte jeg å forlenge livet til en spryhood et par- tre år ved å sy over sømmene og flikke litt, syns det var verdt innsatsen. Og når jeg skriver dette så kommer jeg på at jeg også skiftet vinduene i spryhooden og at plasten til vinduene var overraskende billig hos en salmaker på gamle Lambertseter senter. De kan sikkert sy over din også, men husk at det er viktig å be de om å bruke rett tråd, har vel vært en del historier hvor det ikke har skjedd. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...