Detroit Startet 22.Mars.2016 Del på Facebook Startet 22.Mars.2016 Hei jeg er nytt medlem på forumet. Kjøpte i høst en Furuholmen med en detroit diesel 8V71. Motoren starter og går pent uten røyk. Ut over vanlig service olje- og filterskifte er det noe særskilt jeg bør passe på? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Hei jeg er nytt medlem på forumet. Kjøpte i høst en Furuholmen med en detroit diesel 8V71. Motoren starter og går pent uten røyk. Ut over vanlig service olje- og filterskifte er det noe særskilt jeg bør passe på? Velkommen! Ikke bruk multi-grade olje ... ren enkelgrad SAE 40 olje skal på disse maskinene! Er to anoder i kjølevannsystemet, som bør sjekkes rundt hvert annet år... En "engine tune-up" med injector timing og eksosventiljustering er godt å ta en gang i mellom, men bør sjekkes en gang i året... og maskinene liker å arbeide ikke å gå på tomgang i timevis ... :) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Detroit Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Takk for gode råd! Singelgradolje er innkjøpt! Vet du om noen som tar den nevnte tune up i Oslofjorden? Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Hei ! Du kan prøve Knut på DIESEL TEKNIKK ASholder til på holmlia . Tlf 22613300 Kystfareren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.