Jump to content

Volvo Ocean Race 2017-2018


Gunga Din

Recommended Posts

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

"Flyvende katamaraner" i syd-ishavet. Da ender de vel vel opp med bare denne båttypen etter hvert, da den rett og slett er raskest.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg måtte bare kopiere inn en melding fra den Danske båten "Vestas 11th. Hour Racing" som ble postet i natt. Det er tøffe forhold i sydishavet:

OBR update from Vestas 11th Hour Racing:

We are sending it down mountainous waves. Not an exaggeration. They look like something out of another world.

Sustained wind speed is currently at 41 knots. The boat is in one piece and the team seems very much in control. Very wet above and below. You can see your breath in the cabin and the sailors on deck are dancing variations of the Macarena and Saturday Night Fever to stay warm. The team is going for miles. Definitely not the most conservative mode we've run all day.

Albatross and other seabirds circle around the boat effortlessly.
When Charlie came down after his watch he sat on the engine box and slumped in exhaustion, then made a comment to TJ about not being able to make the boat go slower than 30 knots for an uncomfortably long period of time.

"When it's really windy like this maneuvers are really expensive," says Charlie. "When you know it's the right thing to do, but the right thing to do takes two hours and 100% of everybody's effort, sometimes it's hard to reach that conclusion. Lucky for us we bit the bullet and have stayed in touch with the group."

According to Sifi, our highest recorded gust has been 50 knots and our top recorded boat speed has been 38 knots. I didn't know they could go faster than 33.

That's all for now.
Sam

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
  • 1 måned senere...

Hva har skjedd med Vestas ? De driver å "virrer" på kryss med vinden i noen få knop(i 20 knops vind). Har de også mistet mannskap(30nm. før målgang)....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

Ja, så det på Twitter også. Får håpe det ikke har gått galt med noen av de involverte. Leste på Twitter at det skal være en "unlit fishing wessel"

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

UPDATE ON VESTAS 11TH HOUR RACING SITUATION: Race Control at the Volvo Ocean Race has requested @teamAkzoNobel to divert from its course to the finish line in Hong Kong to support @Vestas11thHour following a collision with another vessel. More information as and when available. pic.twitter.com/0sLUXn4Hyi

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
  • 2 måneder senere...

Tragisk når slikt skjer, og selv om Fisher måtte ha på seg en PLB eller AIS-SART vil det være som å lete etter nåla i høystakken under forholdene de har.

 

The weather in the area is forecast to deteriorate significantly in the coming hours. Given the severity of the forecast and with nightfall an hour away, we acknowledge the chances of a successful recovery are diminishing.

SHK/Scallywag has thus made the difficult decision to turn downwind and head towards the South American coast, the nearest safe landfall, approximately 1,200 nautical miles away.

 

https://www.volvooceanrace.com/en/news/11353_UPDATE-Search-and-Rescue-operation-continues-for-Sun-Hung-Kai-Scallywag-sailor.html

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...