PiperBill Startet 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2016 Det er nok den siste sesong før oss kjøper ny kalesje. Har gått over alle sømmene og syd for hånd der det va slitt og forseglet sømmene med «iron on» forsegling-bånd. Spørsmål er om det gir noe bedre effekt å ta 2 strøk med impregnering eller er det bare bortkastet? Kalesjen blir jo helt mettet med et strøk. Hadde ingen store lekkasje i fjor så det har vært forholdvis tett med et strøk. Jeg tenker at dobbelt så mye blir ikke nødvendigvis dobbelt så bra eller holder dobbelt så lenge :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 (redigert) Dobbelt så mye blir dobbelt så kostbart. Klarer ikke et lag med impregnering å holde vannet unna, er det enten en elendig impregnering, eller så er kalesjen død og fordømt. Selv impregnerer jeg ikke kalesjen min, men når den er 7 - 8 år kjøper jeg ny. Og for oppklarering: Jeg vasker IKKE kalesjen og samtidig vasker ut originalimpregneringen. Redigert 23.Mars.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lady B Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Jeg mistenker at et andre strøk med impregnering vil løse opp det første, så det blir nok dobbelt så kostbart, ja... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Inneholder det første strøket silicon og får tid til å tørke, vi nytt strøk med silicon ikke feste seg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Takk for tipsene. Jeg ha tatt et strøk med Herdens Imprenex Outdoor som jeg kjøpte på Coop Bygg. Nå ha det regnet i 3 dager og ikke en dråpe ha kommet gjennom. Tiden vil vise hvor lenge det holder. Største problemet er at sømmene begynne å blir dårlig og det er spørs hvor lenge fruen gidder å fly etter med nål og tråd :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.