Jump to content

DAB vindusantenne for tilkobling til chassis på bil. Men i båt?

Popeye70

Recommended Posts

Antennens "jordplan-flik" trenger som nevnt ikke metallisk kontakt med bilens karosseri. Pussig nok, men det er nå slik det står i bruksanvisningen.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 1 år senere...
o.b.lix skrev On 28.3.2016 at 16.35:

Limte min DAB-antenne til vindskjerm i båten, med feste til aluminiumsrammen som jordplan. Får inn alt av DAB-kanaler overalt jeg har vært, kan ikke si det samme om bilen...

(Askeladden 605 med Pioneeeeer DAB)

Hei den antenne du limte til båten hadde den en sort ledning med B+ i tilleg til dab antennen, hvis den har vor skal den kobles?

o.b.lix skrev On 28.3.2016 at 16.35:

Limte min DAB-antenne til vindskjerm i båten, med feste til aluminiumsrammen som jordplan. Får inn alt av DAB-kanaler overalt jeg har vært, kan ikke si det samme om bilen...

(Askeladden 605 med Pioneeeeer DAB)

Var der to ledninger på din vindus antenne isåfall skal den ha strøm fra batteriet +

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...