Kenneth Finsås Startet 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2016 Som tittelen tilsier så sliter jeg med å maskere vannlinjen på båten så den blir rett å fin. Gammelt stoff er borte og har bare gamle rester å sikte etter, så ser ca hvor den har gått. Tenker å ta med meg laseren i morgen å se om det er mulig å bruke denne til å hjelpe meg å få på maskeringstapen. Men finnes det noen gode tips og råd her, særlig i overgangen mellom to bord? Eller er det tapetkniv og tålmodighet som er eneste metode? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Dette er definitivt kkje verdens vanskelegaste jobb..! Du nevner jo sjølv laseren, er den av typen som kan låsa strålen er dette heilt kurant. Du må rekna med å skøyta tapen i kvar sue. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Finsås Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Har til nå forsøkt med øyemål, sikkert derfor dette oppleves som umulig. Kom til å tenke på laser på tur hjem fra båten i dag, og siden den er på henger, kan jeg både justere båten og laseren. Vil tro det er mye lettere når man har noe å sikte etter ja. Men hvordan gjør man det på en båt uten tidligere referanser, er det prøving/feiling? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Har du ingen referansar eller mål, så er det vanleg å sjøsetja båten for å merka av vannlinja, Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Finsås Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Takk for svar, jeg får se hvor ille det evt. er når den kommer på sjøen, og korrigere ved neste anledning. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 16.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2021 Lurer på om du fant en god metode? har pusset ned min, så må sette vannlinje helt fra scratch! Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 18.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Leste et tips for lenge siden, enten her eller på svenske «trebåtsakuten». Sjøsett båten, tape en tusj på en isoporplate og før den rundt båten fra en mindre båt e.l. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 19.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 Slangevater kan også brukes. Krever at båten står vannrett både i lengderetning og tverrskips. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
S/Y Emma Svart 19.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 Pass i det minste på at båten flyter beint om man skal måle det opp på sjøen. Kanskje den eneste gangen man har bruk for verktøyet water om bord! :-) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.