Jump to content

Korsfjord 23 - Tresnekke - Nybegynnerspørsmål -


Taskeladden

Recommended Posts

Hei! Takk for innspill. Har hatt av eksosmanifoilen før helga, der var det potte tett både inn fra topp. Så ut som rester av en gammel anode.LIte rust ellers.

La manifoilen i diesel over natten, og blåste rent med 12 bar trykkluft. Så denne er friskmeldt. Sjekket også eksosbend men her var det lite koksing. staket godt opp i toppen, satt en 6-8 timer med øl og p3 og jukka med en hesjetråd.

Kjøpte også en hestesprøyte på apoteket jeg pumpa inn i inntaket nede på blokken, og det kom ut MYE drit. men sliter med å få ut sensor for temperatur i toppen, da denne står godt fast inntil ene dysen, så kommer ikke til med skikkelig fastnøkkel for å få tak. Er rundt denne sensoren jeg tror det ligger noe drit og blokkerer, da det blir endel varmere her enn på motsatt side. 

 

Hvordan er det å løsne dyser på disse maskinene? Rett frem, eller noe spesielt jeg må ta hensyn til? Trenger ikke ta ut dysen helt, men om jeg hadde fått løftet den 05-1cm så hadde mye vært gjort. Om ikke dette er ett alternativ, må jeg vel krype til korset og demontere toppen.

 

Det går seg nok til, takker for gode tips og innspill her. Hadde ikke fått det til uten hjelp fra dere :)

 

-Chris 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post

Stor suksess! Fikk ut ene dysen, og av med temperaturføler. Staket godt opp her, og gjorde alt rent og pent. På igjen med alt, og helte på en liter med radiatorrens fra biltema. Det fikk stå og godgjøre seg i en times tid.

 

Fyrte opp maskinen, og alt virker gulle godt. Motor holder 45-50 grader på roooolig tomgang, når jeg øker turtallet så synker tempen til rett under 40c.

 

Hadde meg en 20 minutters  gange på moderat turtall, og tempen lå stabilt på 50c hele veien :)

 

Regner kjøleproblemet som løst, og vil gjerne takke alle som har kommet med gode råd og nyttig kunnskap. Har lært utrolig mye av dere alle. Takk! 

 

Da er det videre til neste prosjekt, som er oljeskift på drevet, samt justering av lameller. 

 

 

-Chris 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...