shipahoy Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Ville brukt systemrens etter at du har stake opp ved temperatursensor og sjekket det som index nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Hei! Takk for innspill. Har hatt av eksosmanifoilen før helga, der var det potte tett både inn fra topp. Så ut som rester av en gammel anode.LIte rust ellers. La manifoilen i diesel over natten, og blåste rent med 12 bar trykkluft. Så denne er friskmeldt. Sjekket også eksosbend men her var det lite koksing. staket godt opp i toppen, satt en 6-8 timer med øl og p3 og jukka med en hesjetråd. Kjøpte også en hestesprøyte på apoteket jeg pumpa inn i inntaket nede på blokken, og det kom ut MYE drit. men sliter med å få ut sensor for temperatur i toppen, da denne står godt fast inntil ene dysen, så kommer ikke til med skikkelig fastnøkkel for å få tak. Er rundt denne sensoren jeg tror det ligger noe drit og blokkerer, da det blir endel varmere her enn på motsatt side. Hvordan er det å løsne dyser på disse maskinene? Rett frem, eller noe spesielt jeg må ta hensyn til? Trenger ikke ta ut dysen helt, men om jeg hadde fått løftet den 05-1cm så hadde mye vært gjort. Om ikke dette er ett alternativ, må jeg vel krype til korset og demontere toppen. Det går seg nok til, takker for gode tips og innspill her. Hadde ikke fått det til uten hjelp fra dere :) -Chris Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Taskeladden Svart 14.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 Stor suksess! Fikk ut ene dysen, og av med temperaturføler. Staket godt opp her, og gjorde alt rent og pent. På igjen med alt, og helte på en liter med radiatorrens fra biltema. Det fikk stå og godgjøre seg i en times tid. Fyrte opp maskinen, og alt virker gulle godt. Motor holder 45-50 grader på roooolig tomgang, når jeg øker turtallet så synker tempen til rett under 40c. Hadde meg en 20 minutters gange på moderat turtall, og tempen lå stabilt på 50c hele veien :) Regner kjøleproblemet som løst, og vil gjerne takke alle som har kommet med gode råd og nyttig kunnskap. Har lært utrolig mye av dere alle. Takk! Da er det videre til neste prosjekt, som er oljeskift på drevet, samt justering av lameller. -Chris Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.