Jump to content

Brukermanual Mase/Yanmar generator

Bisse

Recommended Posts

Utifra bildene dine så kan det se ut som at Stopp-knappen (OFF) har to funksjoner (Gul rammesymbol med rød OFF-knapp) Tipper  Gløding og Stopp.

På mitt Onan aggregat så er det slik at jeg må holde nede Stoppknappen noen sekunder for gløding før jeg trykker Start.

Forsøk å gjør det samme. Trykk inn Stoppknappen (OFF) og hold den inne i 10-15 sekunder før du starter aggregatet.

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

HansH skrev On 27.3.2016 at 18.12:

Hei igjen,

Mine linker over fungerte visst ikke. Vi prøver igjen:

Prøv å kopiere inn denne linken i nettleseren: http://www.masenorthamerica.com/en/support/old-literature.html

Gå inn på de enkelte linkene som hører til din motor: 1GM10 LNE-G2 IS 3.8-04.5:

Kom inn, men det lå ikke norn bruksanvisning på det aggregatet...typisk.

Ole-Martin Nilsson, Halden.

mateco skrev On 27.3.2016 at 17.19:

Utifra bildene dine så kan det se ut som at Stopp-knappen (OFF) har to funksjoner (Gul rammesymbol med rød OFF-knapp) Tipper Gløding og Stopp.

På mitt Onan aggregat så er det slik at jeg må holde nede Stoppknappen noen sekunder for gløding før jeg trykker Start.

Forsøk å gjør det samme. Trykk inn Stoppknappen (OFF) og hold den inne i 10-15 sekunder før du starter aggregatet.

Bjørn

Forsøkte, fungerte ikke. Virket ikke som det er slik hos meg. Trykket jeg på off slo aggregatet seg av. Forsøkte også andre kombinasjoner uten hell.

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Bisse skrev On 28.3.2016 at 11.25:

Forsøkte, fungerte ikke. Virket ikke som det er slik hos meg. Trykket jeg på off slo aggregatet seg av. Forsøkte også andre kombinasjoner uten hell.

Synd !

Men hvis det er Mase Marine IS 3.8 (50Hz) IS 4.5 (60Hz)  du har, så ligger sevice manualen her:

http://www.masenorthamerica.com/manuals/old-literature/DM/MS-IS38_%20DSM%20IS%2003.8-11.5.pdf

Ser ut for at denne manualen, i oversikten,  har sneket seg inn under fanen for "IS 07-10 & 0.8.11.5" som den også omhandler

Lykke til videre !

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...