Jump to content

Brukermanual Mase/Yanmar generator

Bisse

Recommended Posts

Har en Yanmar/Mase generator ombord. Har kun papirene på Yanmar motoren, men ikke på Mase delen. Aggregatet er tregstartet, mistenker noe med glødingen. Vet ikke hvordan man gløder?? Finner ikke noen manual på nettet. Noen som kan hjelpe?

bilde

bilde

bilde

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Utifra bildene dine så kan det se ut som at Stopp-knappen (OFF) har to funksjoner (Gul rammesymbol med rød OFF-knapp) Tipper  Gløding og Stopp.

På mitt Onan aggregat så er det slik at jeg må holde nede Stoppknappen noen sekunder for gløding før jeg trykker Start.

Forsøk å gjør det samme. Trykk inn Stoppknappen (OFF) og hold den inne i 10-15 sekunder før du starter aggregatet.

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Utifra bildene dine så kan det se ut som at Stopp-knappen (OFF) har to funksjoner (Gul rammesymbol med rød OFF-knapp) Tipper Gløding og Stopp.

På mitt Onan aggregat så er det slik at jeg må holde nede Stoppknappen noen sekunder for gløding før jeg trykker Start.

Forsøk å gjør det samme. Trykk inn Stoppknappen (OFF) og hold den inne i 10-15 sekunder før du starter aggregatet.

Bjørn

Forsøkte, fungerte ikke. Virket ikke som det er slik hos meg. Trykket jeg på off slo aggregatet seg av. Forsøkte også andre kombinasjoner uten hell.

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Forsøkte, fungerte ikke. Virket ikke som det er slik hos meg. Trykket jeg på off slo aggregatet seg av. Forsøkte også andre kombinasjoner uten hell.

Synd !

Men hvis det er Mase Marine IS 3.8 (50Hz) IS 4.5 (60Hz)  du har, så ligger sevice manualen her:

http://www.masenorthamerica.com/manuals/old-literature/DM/MS-IS38_%20DSM%20IS%2003.8-11.5.pdf

Ser ut for at denne manualen, i oversikten,  har sneket seg inn under fanen for "IS 07-10 & 0.8.11.5" som den også omhandler

Lykke til videre !

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...