MOW Startet 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2016 Hei Jeg er snart ferdig med å skrape Snekken innvendig så all gammel lakk snart er helt vekk og bart tre kommer frem. Utvendig har hun tidligere fått Owatrol og siden jeg kun fjerner noe av den utvendige Owatrol D2 der hvor hun var litt svart i treet, så får hun bare et par nye runder Owatrol D2 utvendig. På innvendig hud er jeg litt i tvil og ser alternativene: 1. Rå koldpresset linolje med funchid (soppdreper) noen ganger så treet (furu på bordgangene og eik på spant) mettes. eller 2. Owatrol D1 olje - eventuelt rå linolje og så Owatrol D2 på toppen. Med linoljen blir overflaten relativt mat men så vil treet puste og det tiltaler meg. Dog er jeg redd for at overflaten blir svart over tid og jeg vil jo gjerne at den skal være lys og fin... Har dog sett at treet blir svart/blåt der hvor lakken er reist og det uten oljebehandling. Gode råd mottas med stor takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.