Lunde14 Startet 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2016 I år når jeg koblet strøm på båten og den var sjøsatt så oppdaget jeg at instrumentene ikke oppførte seg som i fjor. Kartplotter og instrumenter er kobblet sammen i et Nema 2000 nettverk. Båten er en 2015 Askeladden med en Suzuki 300df motor, kartplotter er en Lowrange HDS 9 2gen. Bensinmåleren er helt på jordet, tanken var helt tom når jeg tok opp båten, etter og ha fylt 80L viser den 127L. Fatrtsmåleren i suzuki instrumentene virker heller ikke. I fjor når jeg dimmet lyset i kartplotteren så dimmet også lysene i instrumentene seg men det vil de ikke i år. Det virker som om at instrumentene og Kartplotter ikke vil synke seg. Er det noen som har noen tips for og få disse til og snakke sammen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Har du prøvet at foretage en ny søgning efter enheder på plotteren? (Indstilliger, søg efter enheder ) Sitér dette innlegget Link to post
Gert84 Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 (redigert) Hekter meg på denne.. hds 7 2gen og df150. Er det bensinmåleren i en av de små display eller på hds'en.? Bruker du flow målingen for tank nivå eller nivå føler.? Redigert 27.Mars.2016 av Gert84 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Takk MajorAndy, skal prøve og søke på plotteren. Gert84.Det er bensinmåler i alle Suzuki instrumentene vist en ønsker det plus i plotteren,er ikke sikker på hvordan den måler nivået på tanken, men jeg trodde at den brukte tankmåleren. Men det kan jo være at den regner ut fra motorforbruket og at det er derfor at den viser feil. Sitér dette innlegget Link to post
Gert84 Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Har problemer med at om jeg i menyen velger nivåføler som kilde. Så blir det helt feil.. men om jeg bruker Flow og husker at gå inn på instrumentet å velge at jeg har fylt opp tanken når jeg har fylt så funker det ok.. men hadde lyst til å bruker nivå føleren på hds'en og Flow på det store instrument.. når den nå er der.. men den viser helt feil.. har smis 400 og 200 og hds7. Og df 150. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 (redigert) Lunde14: NMEA-nettverket ditt er nok problemet siden ingenting snakker sammen. Begynn med å sjekke at det får strøm og at at alt er koblet sammen som det skal med terminatorer i hver ende av nettverket. Redigert 30.Mars.2016 av Team Colibri (see edit history) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Lunde14 Svart 31.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Hei Team Colibri. Takk for innspill. Alt burde være på plass for det virket i fjord. Men når du nevner det så skal det sies at det siste som ble gjort før båten ble tatt på land i vinter var at jeg hentet den hos forhandleren pga bytte av et instrument som var defekt. Har brøvd og huske om alt var i orden når jeg hentet båten men desverre er ikke hukommelsen i stand til og huske det. Har vært opptatt på jobb denne uken men får ta en kikk på dette i helga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.