Jump to content

synk av suzuki instrumenter mot Lowrange

Lunde14

Recommended Posts

I år når jeg koblet strøm på båten og den var sjøsatt så oppdaget jeg at instrumentene ikke oppførte seg som i fjor. Kartplotter og instrumenter er kobblet sammen i et Nema 2000 nettverk. Båten er en 2015 Askeladden med en Suzuki 300df motor, kartplotter er en Lowrange HDS 9 2gen.

Bensinmåleren er helt på jordet, tanken var helt tom når jeg tok opp båten, etter og ha fylt 80L viser den 127L. Fatrtsmåleren i suzuki instrumentene virker heller ikke. I fjor når jeg dimmet lyset i kartplotteren så dimmet også lysene i instrumentene seg men det vil de ikke i år.

Det virker som om at instrumentene og Kartplotter ikke vil synke seg. Er det noen som har noen tips for og få disse til og snakke sammen igjen?

Takk MajorAndy, skal prøve og søke på plotteren.

Gert84.Det er bensinmåler i alle Suzuki instrumentene vist en ønsker det plus i plotteren,er ikke sikker på hvordan den måler nivået på tanken, men jeg trodde at den brukte tankmåleren. Men det kan jo være at den regner ut fra motorforbruket og at det er derfor at den viser feil.

Har problemer med at om jeg i menyen velger nivåføler som kilde. Så blir det helt feil.. men om jeg bruker Flow og husker at gå inn på instrumentet å velge at jeg har fylt opp tanken når jeg har fylt så funker det ok.. men hadde lyst til å bruker nivå føleren på hds'en og Flow på det store instrument.. når den nå er der.. men den viser helt feil.. har smis 400 og 200 og hds7. Og df 150.

Hei Team Colibri. Takk for innspill. Alt burde være på plass for det virket i fjord. Men når du nevner det så skal det sies at det siste som ble gjort før båten ble tatt på land i vinter var at jeg hentet den hos forhandleren pga bytte av et instrument som var defekt. Har brøvd og huske om alt var i orden når jeg hentet båten men desverre er ikke hukommelsen i stand til og huske det.

Har vært opptatt på jobb denne uken men får ta en kikk på dette i helga.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...