Jump to content

vp aq145 b, olje i kjølevannet?

draco1800dc

Recommended Posts

Hadde litt det samme når jeg i høst skiftet kjølevann (ferskvannssiden) på mine motorer. For å være sikker tok jeg en prøve med til min lokale VP forhandler der de tok en test. Det var ikke spor av olje i vannet. Hos meg kom det nok av miks av type kjølevæske tror eg. Så en prøve for å bekrefte/avkrefte er et tips:-)

Her er jeg ganske sikker på at det ikke har vert mixet kjølevæske da den var veldig grønn å fin , hadde bare lagt seg i bunn av tanken å kom til slutt , kan kanskje være avleiringer?, når jeg ser inn i termostaten ser jeg tegn til grums der også som vi ser på bildet .

Får ta med meg en prøve til vp , takk for tipset ?

bilde

Ja ofte kan man se avleiringer og "grums" som kan forveksles med olje, og det er gjerne ikke lett selv for et trent øye å se forskjell. Ofte så er jo kjølevannet noen år også:-). Om det skulle vise seg at det er olje, så er det jo å starte jobben med å gå mer systematisk til verks for å finne "lekkasje" punktet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...