draco1800dc Startet 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2016 Hei har i dag demontert ferskvanns delen av kjølesystemet på min vp aq145 b, når jeg tappet glykolen var den neon grønn å rein helt tilde siste dråpene da var den noe miss fargede, i bunnen av tanken er det noe grums som kan se ut som olje , er dette olje ?evnt hvor kommer den fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Hadde litt det samme når jeg i høst skiftet kjølevann (ferskvannssiden) på mine motorer. For å være sikker tok jeg en prøve med til min lokale VP forhandler der de tok en test. Det var ikke spor av olje i vannet. Hos meg kom det nok av miks av type kjølevæske tror eg. Så en prøve for å bekrefte/avkrefte er et tips:-) Sitér dette innlegget Link to post
draco1800dc Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Her er jeg ganske sikker på at det ikke har vert mixet kjølevæske da den var veldig grønn å fin , hadde bare lagt seg i bunn av tanken å kom til slutt , kan kanskje være avleiringer?, når jeg ser inn i termostaten ser jeg tegn til grums der også som vi ser på bildet . Får ta med meg en prøve til vp , takk for tipset ? Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 28.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 Ja ofte kan man se avleiringer og "grums" som kan forveksles med olje, og det er gjerne ikke lett selv for et trent øye å se forskjell. Ofte så er jo kjølevannet noen år også:-). Om det skulle vise seg at det er olje, så er det jo å starte jobben med å gå mer systematisk til verks for å finne "lekkasje" punktet. Sitér dette innlegget Link to post
draco1800dc Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 Ja var det første som slo meg , at det var olje , men vet at kjølevæska har vert der i minimum 5 år , å når jeg ser litt nermere kan det være avleiringer, men som du sier vanskelig å se sikkert , hadde vert greit å slippe en olje lekkasje;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.