Aleks1 Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Hei! Har fått feilkode e-81 (lavt oljetrykk) på mitt mim mase 2500is generator. Har skiftet oljetrykksbryter. Men feilen er der fortsatt. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Kanskje ikke så interresant, men det er fult mulig å bytte motor på aggregatet. Mye jobb da generatorens rotor henger direkte på motorakslingen. Var heldig og fikk kjøpt et aggregat der motoren var OK, men det leverte ikke strøm. Kan jo nevne at jeg tror det som knekte motoren var ett vaffeljern. Merket godt at turtallet gikk opp og ned i takt med termostaten på vaffeljernet. Tenkte at vernet ville stoppe aggregatet om det ble overbelastet, men ikke denne gang. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.Mai Link til dette innlegget Svart 29.Mai Ja da har jeg ikke startet aggregatet siden 2021. Men det ble vinterkonservert med ny olje og oljefilter, samt offeranode, samt kjøleveske i saltvannskresten. (Impeller står mao i kjøleveske) Er det bare å starte opp det, eller bør jeg jgøre noe først, f.eks skifte motorolje? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Mai Link til dette innlegget Svart 29.Mai Jeg hadde kanskje byttet den litern med olje. Teoretisk skal det gå bra uten. Det jeg hadde gjort, var å kjøre aggregatet litt på starteren uten å starte motoren, bare for å få olje til lagrene. Aggregatene starter jo og banker rett opp i 3000 rpm. Hvis det ikke går å kjøre på starteren uten at motoren tenner, la det stå til. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Mai Link til dette innlegget Svart 30.Mai Takter Hulda. Da sjekker jeg peilepinnen, om oljen er blank, som ny, så starter jeg. Er den endret, etter förste start , bytter jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.