Jump to content

Pris på båtplass?

ElGapitan

Recommended Posts

Jeg har 2 plasser for utleie, en på 4.2m som jeg leide ut i fjor for 9900,- og en på 4,9m som leies ut i år for 11.900,-

Bryggen er ett sameie med 10stk plasser, strøm og vann. Men ingen vakthold.

Hører rykter om at en del plasser vel bli borte fra Tønsberg så tror det kan bli høyere priser nesteår.

Begge mine plasser er på Nøtterøy.

Litt på siden: jeg betaler for tiden 143 NZD (ca 800kr) per måned for min båtplass i New Zealand – mildt sagt billig for området. Etter å ha opplevd en del alternativer rundt omkring tror jeg vi skal være glade for de tradisjonene som ligger bak norske båthavner og folkelig båtliv generelt. Jeg har mye godt å si om service og fasiliteter rundt omkring, men prisene er deretter og vel så det.

Hvordan fungerer det med innskudd, er dette penger en får tilbake om man sier opp plassen? Har 33 fot og fire meter bredde nå. Os utenfor Bergen.

Du kjøper deg inn i et bryggeanlegg, og blir da medeier i bryggene. Du må sjekke vedtektene for din båtforening, men ofte er det slik at hvis du vil ut av foreningen må noen kjøpe plassen din før du får igjen innskuddet. Igjen, dette avhenger veldig fra forening til forening.

Her betaler vi forsåvidt 1600 i året ink vinteropplag. Andelen er ca. 40.000 (3,5m). Råde, østfold.

Redigert av valvolainen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...