Gtir_man Startet 28.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2016 Driver og gjør klar båten for sjøsetting men får ikke wallasen igang. I seinsommeren/høst kjøpte jeg ny pumpe og service sett. Åpner varmeren nå får å sjekke, da jeg ser på amp meteret at glødingen ikke starter. Den er jo brent av. Men mitt spørsmål er som følger.. Hva har jeg gjort galt når jeg monterte det nytt ? Hva har skjedd med glødespiralen her ? Det kan se ut som det ligger noe inni spiralen som har forsaker At den har brent av. Nå er jo dette kliss vått siden jeg har hatt noen startforsøk. Har glødetråden liggi for nærme veke ? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 1: Den rektangulære bøylen som holder veken godt på plass, skal ligge i samme retning som glødespiralen. Kontakt mellom glødespiral og bøylen skaper kortslutning, og i beste fall ryker glødespiralen 2: Det er koks/sot inne i glødespiralen (ser det ut for?). Kan skyldes at returslangen ikke ligger slik den skal 3: Soting kan også skyldes feil forhold mellom drivstoff og brennluft 4: Hva slags parafin bruker du? 5: Hvorfor skiftet du pumpe? 6: Når det monteres ny pumpe, skal det sjekkes om: Pumpen leveres det den skal på høy og lav effekt. Må måles vha måleglass Kan også være nødvendig å justere hastigheten på brennluftviftemotor på høy/lav effekt slik at varmer ikke soter når den brenner. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Der kom eksperten på banen ja ;) Pumpen var ødelagt, derfor måtte den byttes. Kjøpte ny av deg i fjor ;) samt service sett.. 1: Ja den har liggi i samme retning som spiralen 2: Returslangen ligger med frittfall, har sjekket at det drypper fra denne når jeg overhalte i fjor og sjekket det nå. 3: Det kan jeg ikke svare på 4: Jeg har brukt Kemetyl Fritidsparafin/varme olje.. 5: Den gamle stoppet og pumpe. 6: hvordan sjekkes dette ? Som sagt etter jeg byttet pumpe og veke i høst har den fungert utmerket.. men vill eikke fyre nå.. og fant jo grunnen til d.. Men hvis jeg sender saken til deg, hva tar du for å gå over den ? Hiver den raskt i posten jeg med returlapp til meg selv så fikser frakta selv ;) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Varmeolje ???? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Fra Rk-Smia : Beskrivelse God til parafinlamper og kokeapparater. Kan ikke sendes i Posten. EU har bestemt at "lampeolje" kun er tillatt solgt i sorte litersflasker.Derfor kaller Stabil sin lampeolje "varmeolje" når de tapper den i hvite femliterkanner.Varmeolje og lampeolje fra Stabil tappes fra samme kran Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Den heter Kemetyl fritidsparafin. ( før her den varme olje tror jeg ) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 TS: Ser du har skrevet Kemetyl Fritidsparafin/varmeolje. Varmeolje fungerer ikke på Wallas'er. Her er Fritidsparafin best. Kjøpes billigst på Fellekjøpet (Kemetyl). Fritidsparafin selges kun i 4 ltr dunker Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 3: Soting kan også skyldes feil forhold mellom drivstoff og brennluft 6: Når det monteres ny pumpe, skal det sjekkes om: Pumpen leveres det den skal på høy og lav effekt. Må måles vha måleglass Kan også være nødvendig å justere hastigheten på brennluftviftemotor på høy/lav effekt slik at varmer ikke soter når den brenner. Her er det en sammenheng. Det er 4 justeringsskruer på kretskortet. 2 for brennluftviftehastighet (høy og lav effekt), og 2 for pumpefrekvens (høy og lav). Nødvendig verktøy: Stoppeklokke Måleglass Sotpumpe Co2 måler Flatt lite skrujern Dette er arbeid som best utføres på et verksted som har utstyret i orden. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.