Jump to content

Fairline Mirage 29, vinduene lekker og mose i sporene

LindaBy

Recommended Posts

Kjøpte en Fairline Mirage 29 ifjor og nå MÅ vinduene tas. Vinduene i front lekker og har hundrevis av små sprekker. I skyvevinduene på babord og styrbord side gror det mose i sporene ? Og også disse har stygge riper, lekker og må skiftes ut ? Kan liksom ikke gjøre så mye annet av oppdateringer i kabinen før lekkasjene og fukta er under kontroll. Så er det noen der ute som har noen forslag til hvordan dette kan gjøres proffest mulig? Og ikke minst har forslag til hvem jeg burde kjøpe nye pakninger,glass og plexiglass av i Stavanger/Sandnes området? Alle tips mottas med takk ? Legger ved noen bilder av galskapen ?

bilde

bilde

bilde

bilde

Guest Avmønstret#

Det med "mose" har vel mest med renhold å gjøre, ville fått det rent. At vinduene er krakkelert betyr ikke at de lekker pga det. 

Før jeg hadde pakket om vinduene, som er veldig mye arbeid, ville jeg prøvd med capt Tollyes (eller hva det nå heter), har brukt det med hell på tidligere båt jeg hadde. 

Og om du bestemmer deg for å ta hele jobben så søk her inne så vil du finne mange tråder om emnet. Det er et godt stykke arbeid og ting må gjøres riktig for at det skal bli holdbart. 

Lite og manglende systematisk renhold ute, forklarer nok noe av problemene du har overtatt. Noe annet er fuktighet inne. Viss det ikke har vært varme på innvendig i løpet av vinteren, eller manglende lufting, vil det gro der også. Etter at jeg begynte med å ha stående på varme vinterhalvåret, har mine problem i samme kategori forsvunnet. Men jevnlig renhold er grunnleggende.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...