Jump to content

Ny lyddemping motorromet. Endelig ferdig :-)

PiperBill

Recommended Posts

I utgangpunkt så trodde jeg dette ville ta en dag, eller maks 2 dager, men jeg har brukt 4 lange dager på å rive ut det gamle og installer ny lydisolering i motorrommet. Ble ferdig i dag og ryggen min skriker «Nok er nok!».

Men det ble veldig bra. Brukte 5cm skummgummiplater fra Maritim.no. Så litt på Biltema sine plater men for det første så hadde de bare 3cm og i tillegg så virket de veldig lett og luftige. Platene fra Maritim er mye tyngre.

For å montere dieselfilter-huset og andre ting så felt jeg inn 5cm treklosser etter at lydisoleringen var montert. Tapet over skjøtene og hjørnene med aluminiumstape.

Blir spennende å se om det blir mindre støy fra motoren når vi kommer på vannet. Var ikke helt ferdig da jeg tok bildene da  :-)

bilde

bilde

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Proff  jobbing ser jo helt nytt ut. mange som vil misunne deg den jobben og i vært fall nå som du er ferdig  :smiley:  :thumbsup:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Flott arbeid ja. Regner med at motoren er under dekk inne, og da er spørsmålet : Hvordan har du isolert for støy oppover?   

Motoren er under dekk ja. Det er 3 cm isolering under dørkplatene (også teppe opp på det) Viften på bildet suger luft UT fra motorrommet men av/på bryteren er også montert i motorrommet så jeg har aldri brukt den eller helt forstått vitsen med den. Motoren får godt med luft inn fra under veggen der propellakslingen og CV-ledd går gjennom. De blir da litt støy i akterkabin men det kan jeg lever med.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...