PiperBill Startet 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2016 (redigert) I utgangpunkt så trodde jeg dette ville ta en dag, eller maks 2 dager, men jeg har brukt 4 lange dager på å rive ut det gamle og installer ny lydisolering i motorrommet. Ble ferdig i dag og ryggen min skriker «Nok er nok!». Men det ble veldig bra. Brukte 5cm skummgummiplater fra Maritim.no. Så litt på Biltema sine plater men for det første så hadde de bare 3cm og i tillegg så virket de veldig lett og luftige. Platene fra Maritim er mye tyngre. For å montere dieselfilter-huset og andre ting så felt jeg inn 5cm treklosser etter at lydisoleringen var montert. Tapet over skjøtene og hjørnene med aluminiumstape. Blir spennende å se om det blir mindre støy fra motoren når vi kommer på vannet. Var ikke helt ferdig da jeg tok bildene da :-) Redigert 29.Mars.2016 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Korsfjord Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Pent arbeid ?? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Proff jobbing ser jo helt nytt ut. mange som vil misunne deg den jobben og i vært fall nå som du er ferdig Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Heimegut Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 si ifra om du skal til ålesund området, har litt jobb til deg her :p veldig bra arbeid det der. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Flott arbeid, men hvor tar du inn luft til motoren? Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Torsen67 Svart 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2016 Ser it som det er en el-vifte oppe i venstre hjørne. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Flott arbeid ja. Regner med at motoren er under dekk inne, og da er spørsmålet : Hvordan har du isolert for støy oppover? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 30.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Flott arbeid ja. Regner med at motoren er under dekk inne, og da er spørsmålet : Hvordan har du isolert for støy oppover? Motoren er under dekk ja. Det er 3 cm isolering under dørkplatene (også teppe opp på det) Viften på bildet suger luft UT fra motorrommet men av/på bryteren er også montert i motorrommet så jeg har aldri brukt den eller helt forstått vitsen med den. Motoren får godt med luft inn fra under veggen der propellakslingen og CV-ledd går gjennom. De blir da litt støy i akterkabin men det kan jeg lever med. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Fjordgubbe Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 (redigert) Sjølv har eg i tillegg til rikeleg naturleg lufting, vifte som bles inn. Nokon seier inn, andre ut. Og so må ein ikkje gløyme gode lukepakkingar. Redigert 30.Mars.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.