Jump to content

Noen i Tønsberg omegn som har utstyr til å ta komp test?


5nacks

Recommended Posts

Sliter litt med å få start på motoren etter bytting av ringer, honet sylinder og nytt veivlager. Før overhaling startet motoren veldig lett med sleit med høyt oljeforbruk og mye blårøyk. Nå må jeg tørne starteren en god del før motoren hoster seg i gang. Turtallet kommer heller ikke med en gang, samt at det ryker en god del grått med en gang.

 

Når motoren først har startet og gått i et par minutter går den fint og det er nesten ikke antydning til røyk. Kan det være dieseltilførsel?

Link to post

Hvilken motor?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Det er  fortsatt kalt i vannet og i lufta. hvis du ikke har gløding vil du sannsynlig få mye røyk og mulig noe diesel på vannet. Har du sjekket dieselkvaliteten på det som har stått på tanken din i vinter? Men jeg tror at det er tempen  i vannet og i motorrommet ditt som er årsaken til  treg start og grå røyk.. :wink:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Dieselen på tanken er helt ny, skrudde ut tanken (25 liter) og rengjorde den skikkelig med acetone før jeg skylte rikelig med diesel etterpå. Da får jeg kanskje vente å se på hvordan motoren oppfører seg når det blir varmere i været :)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...