Spir Startet 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2016 Hei! Jeg skal montere stereo i min Askeladden P66 Pilothouse. Jeg har lest noen tidligere tråder rundt båten og sett at det er avsatt plass til høytalere på et nedsenket område bak i kabinen der det skal være ferdig strukket kabel til høytalere. Boret derfor et hull midt i denne nedsenkingen og fant ferdig strekkede kabler der. Imidlertid er det bare et par centimeter plass under hullet slik at det ikke er plass til noen høytaler der. Jeg har kjøpt Sony XS MP1611. Jeg vet ikke om jeg må bore flere hull under det første eller om jeg da havner gjennom taket. Er det noen som har montert høytalere i denne båten som kan svare på dette? Et annet spørsmål. Er det noen som vet hvor de ferdig strekkede kablene kommer ut i andre enden?. Spir. Sitér dette innlegget Link to post
Lalbatross Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Hei, fant du noe mer ut om dette? Skal til å bestille høyttalere selv, men visst det kun er 2 cm djupt under der så må jeg finne noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Sikkert en grei plass, finn fram stikksaga, pussemaskina og litt fint treverk fra ei gammel hylle el. BT og lag noen custom distanseringer så får dere plass til ordentlige høyttalere :) - mener det er en eldre tråd her om en som gjorde dette i en P66 el. 80 Sitér dette innlegget Link to post
Lalbatross Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 (redigert) Hei, har vært i kontakt med askeladden, og her er svar og bilde av høyttalerplassering: Hei, Høres litt merkelig ut da på P66P med taket som kom på 2013 modellene kan høyttalerne stå fremme i taket! Se vedlagt bilde! Er det mulig at noen har forsøkt seg akter i taket? Redigert 29.April.2016 av Lalbatross (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lalbatross Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 blei dårlig med bilde, men dersom noen er interessert, så send meg en pm med emailadresse så videresender jeg mailen til dere. Sitér dette innlegget Link to post
jaka Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 I 2010 monterte jeg 2 stk SONY XS-MP1610W, passet perfekt. Kjøpt hos maritim.no Min båt Askeladden P66 Pilothouse (første modell år 2010) Sitér dette innlegget Link to post
Lalbatross Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 På de første modellene var det avsatt plass der, på 2013 ble taket forandret, og nå er det meningen å montere de over frontvindu i kabin Sitér dette innlegget Link to post
Spir Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Hei igjen! Har funnet løsningen på høyttallerutfordringen. Det viste seg at det var mye bedre plass til høyttaller i utjevningen på sidene enn i taket. Ved å bore hull på siden fikk jeg også tak i trekkerøret som går til konsollen i taket fremme der jeg har tenkt å montere radioen. Ble dermed nødt å finne en ventilrist for å dekke hullet i taket. Her er noen bilder av installasjonen Spir Sitér dette innlegget Link to post
Spir Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Hmm! Kanskje jeg skal montere høyttallere i konsollen framme også, slik at jeg får 4 høyttallere. Det rare her er at det var fremlagt høyttalerkabler til utforingene i taket bak, der det ikke var plass. Synes også det er rart at en må bore hull i båten for å få tak i trekkerøret som går til konsollen foran. Spir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.