Jump to content

Nabobåt.no - hva tenker dere om dette?

ranger1000

Recommended Posts

Ser at det kommer et båtalternativ til nabobil.no, altså nabobat.no hvor man kan leie ut båten sin. Er nysgjerrig på hva andre båteiere tenker om å benytte seg av dette? Personlig ser jeg potensielt mye styr for lite penger og leietakere som trekker seg ved dårlig vær etc. Jeg ville heller aldri gitt fra meg nøklene til noen andre enn nær familie og venner jeg virkelig vet behandler ting ordentlig.

Men det er meg og andre kan jo mene noe annet? :)

Redigert av ranger1000 (see edit history)
  • 10 måneder senere...

Jeg har mer tro på denne: http://www.nabokone.no/  :giggle:

Nå er det jo endel som har testet ut praksisen med å "låne" nabokoner i mange år allerede. Noen med hell, andre ikke. Da er det greit med et formalisert tilbud i ordnede former... :rolleyes:

Glitrende, Popeye :D

Synes konseptet høres interessant ut, men foreløpig er den geografiske spredningen laber. Kommer de opp med noe på Vestlandet eller Helgelandskysten derimot kunne det vært noe :)

Jeg lånte gjennom Nabobåt i fjor høst, ryddig system, med betaling osv.. fungerte veldig bra, men litt liten tilgang på båter, prøvde noen helger før jeg fant en ledig båt. Er spent på om dette vil ta av, potensialet er jo enormt! Men tror det sitter lenger inne for de fleste å låne ut båten, enn bil og hytte. Utleier fortalte at Nabobåt tok ganske mye. Jeg la vel 8-10 timer på utenbords motoren hans i løp av helgen, så litt usikker på hvor mye man faktisk sitter igjen med. Kjøpte selv en nesten lik båt som jeg leide, og selv kommer jeg ikke til å leie ut,...

Jeg er ikke skeptisk til folk generelt, de aller fleste er veldig hyggelige og skikkelige folk, Men å leie ut en båt er ikke rett frem. Det tar tid å bli kjent med en båt av litt størrelse. Som kaptein på en skute har du et ansvar, for båt, mennesker og natur. Da er det en ekstra trygghet å kjenne båten godt. Alle båter som har noen år på nakken, må man lære å bruke, lære hvordan alt er bygget opp i denne båten, svakheter osv. Og hvordan ting fungerer på akkurat denne båten. Alle som har båt vet at det går noen stykker nå og da, dette har veldig lett for å skje når man ikke kjenner båt, motor og alt utstyr.

Hehe - ja, jeg er jo det jeg og. Men har inntrykk av at dette virker ryddig og greit. Til gjengjeld er det jo noe i det Nimbus4 sier - de aller fleste båter har jo sine egne sære løsninger, styrker og svakheter. Og det er jo noe man må ta med seg. Var egentlig derfor jeg løftet denne tråden igjen, for å høre hva andre tenker :) 

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Kunne vel tenkt meg å leie ut båten min det er ikke noe i den som er så sært at en normalt oppegående person ikke skulle kunne finne ut av det og noen spesielle svakheter har nå ikke jeg oppdaget. Men det er vel noe med forsikringen som sikkert må endres først.

Hva får en da for å leie ut båten i en uke?

I mitt tilfelle en Kloster Patrol P28 med Volvo D6 350 båten er fra 2007. Toppfart ca 40 kn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...