ranger1000 Startet 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2016 (redigert) Ser at det kommer et båtalternativ til nabobil.no, altså nabobat.no hvor man kan leie ut båten sin. Er nysgjerrig på hva andre båteiere tenker om å benytte seg av dette? Personlig ser jeg potensielt mye styr for lite penger og leietakere som trekker seg ved dårlig vær etc. Jeg ville heller aldri gitt fra meg nøklene til noen andre enn nær familie og venner jeg virkelig vet behandler ting ordentlig. Men det er meg og andre kan jo mene noe annet? :) Redigert 31.Mars.2016 av ranger1000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Kunne aldri tenkt meg å låne bort båten til vilt fremmede.Men det kunne jeg egentlig ikke med bilen, huset eller campingvogna heller... :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Positiv. Rikelig av båter, så eg hadde ikkje bekymra meg for totalt tap. Verre med små reparasjoner som skyldes feil bruk. Det måtte vert folk med teknisk innsikt nok. Depositum og forsikring må være på plass. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
000 Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Jeremy Clarkson: "The fastest car is always a rental" skulle være dekkende nok. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Jeg har mer tro på denne: http://www.nabokone.no/ Nå er det jo endel som har testet ut praksisen med å "låne" nabokoner i mange år allerede. Noen med hell, andre ikke. Da er det greit med et formalisert tilbud i ordnede former... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bergen dørk Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 (redigert) Hva med en kombinasjon - nabobåt og nabokone! Ny app er sikkert allerede under utvikling......kan jo hete www.nabokonflikt.no Redigert 1.April.2016 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Napoli Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Løfter denne igjen. Jeg har akkurat lagt ut Nimbusen på nabobåt, men må jo innrømme at jeg er skeptisk. Noen som har leid ut, og har erfaringer? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Mr Old Cod Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Var i kontakt med dem senhøsten i fjord. De brukte 17 dager på å svare på et enkelt spørsmål. De unnskyldte seg med at det var lavsesong. Håper det har endret seg siden da Sitér dette innlegget ______________________________ Seil som om det er det siste du gjør! Link to post
Goodwill Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Jeg har mer tro på denne: http://www.nabokone.no/ Nå er det jo endel som har testet ut praksisen med å "låne" nabokoner i mange år allerede. Noen med hell, andre ikke. Da er det greit med et formalisert tilbud i ordnede former... Glitrende, Popeye :D Synes konseptet høres interessant ut, men foreløpig er den geografiske spredningen laber. Kommer de opp med noe på Vestlandet eller Helgelandskysten derimot kunne det vært noe :) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Jeg lånte gjennom Nabobåt i fjor høst, ryddig system, med betaling osv.. fungerte veldig bra, men litt liten tilgang på båter, prøvde noen helger før jeg fant en ledig båt. Er spent på om dette vil ta av, potensialet er jo enormt! Men tror det sitter lenger inne for de fleste å låne ut båten, enn bil og hytte. Utleier fortalte at Nabobåt tok ganske mye. Jeg la vel 8-10 timer på utenbords motoren hans i løp av helgen, så litt usikker på hvor mye man faktisk sitter igjen med. Kjøpte selv en nesten lik båt som jeg leide, og selv kommer jeg ikke til å leie ut,... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Må vel kunne kombineres med at en får kona i pant mens båten er utleid. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Siste ting jeg låner bort, er helt klart båten.... Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Hva med å leie den ut da?Det er det som er formålet med nabobåt.no Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Jo da, kunne sikkert leid ut en pioner med årer. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Hvorfor så skeptisk til utleie av båten Nimbus4? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Scand 360 dc Svart 21.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2017 Jeg er ikke skeptisk til folk generelt, de aller fleste er veldig hyggelige og skikkelige folk, Men å leie ut en båt er ikke rett frem. Det tar tid å bli kjent med en båt av litt størrelse. Som kaptein på en skute har du et ansvar, for båt, mennesker og natur. Da er det en ekstra trygghet å kjenne båten godt. Alle båter som har noen år på nakken, må man lære å bruke, lære hvordan alt er bygget opp i denne båten, svakheter osv. Og hvordan ting fungerer på akkurat denne båten. Alle som har båt vet at det går noen stykker nå og da, dette har veldig lett for å skje når man ikke kjenner båt, motor og alt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 21.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2017 Løfter denne igjen. Jeg har akkurat lagt ut Nimbusen på nabobåt, men må jo innrømme at jeg er skeptisk. Noen som har leid ut, og har erfaringer? Du virkar jo litt skeptisk du også... ( Det trur eg forøvrig er sunt ) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 21.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2017 Hehe - ja, jeg er jo det jeg og. Men har inntrykk av at dette virker ryddig og greit. Til gjengjeld er det jo noe i det Nimbus4 sier - de aller fleste båter har jo sine egne sære løsninger, styrker og svakheter. Og det er jo noe man må ta med seg. Var egentlig derfor jeg løftet denne tråden igjen, for å høre hva andre tenker :) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
lasmarquezas Svart 21.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2017 Som det sies ovenfor, tror jeg det er et godt poeng at de fleste båter har særegenheter og individuelle tilpasninger som gjør bytte/utleie atskillig mer kronglete enn for en bil. Synd, egentlig, for gode, fungerende løsninger som kunne gitt flere nordmenn tilgang til sjøen hadde vært bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2017 Kunne vel tenkt meg å leie ut båten min det er ikke noe i den som er så sært at en normalt oppegående person ikke skulle kunne finne ut av det og noen spesielle svakheter har nå ikke jeg oppdaget. Men det er vel noe med forsikringen som sikkert må endres først. Hva får en da for å leie ut båten i en uke? I mitt tilfelle en Kloster Patrol P28 med Volvo D6 350 båten er fra 2007. Toppfart ca 40 kn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.