PiperBill Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Hvis du kommer deg til Strømstad er det fine plasser i Strømstadkanalen og ned til Rossö-sundet. Strømstadkanalen? Det må jeg hører mere om :-) Er det den lille kanalen som går gjennom sentrum? Den er vel ikke mere en 1 meter dyp hvis jeg husker riktig. Dette må jeg lærer mer om. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Astor Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 (redigert) Det han mener med Strømstadkanalen er trolig løpet som går inn rett dør av Strømstad mot Daftø og Rossø. En herlig tur i rolig farvann. Er det lavvann så er det est å sjekke kartet ekstra nøye. Har gått der noen ganger. Redigert 3.April.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vikeren Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Veldig mange fine plasser på Koster, men anbefaler ikke å gå syd og rundt Syd Koster til å begynne med kanskje. Grumste farvann, selv med spesiakartet, bør det være fine forhold og fordel med utkikk i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 (redigert) Ikke så nøyaktig tegnet, men der omtrent. Sjekk kart nøye, mange muligheter for bånnkjenning. Triks, ligg og vent til det kommer en som virker kjent, legg deg i kjølvannet på denne. Redigert 3.April.2016 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2016 Ikke så nøyaktig tegnet, men der omtrent. Sjekk kart nøye, mange muligheter for bånnkjenning. Triks, ligg og vent til det kommer en som virker kjent, legg deg i kjølvannet på denne. Tusen takk Bigmac :-) Denne turen skal jeg se nærmere på på kart. Tar gjerne imot andre turforslag med utgangspunk Strømstad. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
REM Svart 4.April.2016 Del på Facebook Svart 4.April.2016 Et annet trick. Er det krusete sjø så hold godt unna de stedene med blankt vann. Der ligger grunnene, og sjøgresset demper sjøen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Cort Adeler Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Massevis av flotte plasser over alt, ikke minst ned mot Tjälleskär. Ramsö er også verdt et besøk. Reglene for naturreservatet skulle være enkle å forholde seg til, men altfor mange synder mot denne: "Du får inte tomgångsköra din båt eller använda motordrivet laddningsaggregat." Jeg lå ved siden av tre svære Princess'er i ei uthavn for et par år siden, og samtlige kapteiner - for ikke å snakke om rederne (!) - ble meget fortørnet da jeg påpekte at dette ikke er lov. For hvordan skulle de ellers få strøm til diskoteket og alt det andre utstyret? Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Bare pass på ved Trälsund. Jeg kjørte gjennom passasjen der med 0,8 dyptgående båt.. En frem på dekk for å finne renna. Det er definitivt det grunneste jeg har kjørt gjennom..Det gikk bra da!:) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Bare pass på ved Trälsund. Jeg kjørte gjennom passasjen der med 0,8 dyptgående båt.. Ja, den der er skummel. Kanskje best å ta den i plan Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Ja, den der er skummel. Kanskje best å ta den i plan Ja, det hadde nok vært bedre. Hadde dog en snekke som ikke planet så lett!? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Får meg til å minnes min første SydKoster-tur for ca 40 år siden. I en 32 fots Laurinkoster som vel stakk ca. 1,60. Så det var altså før plottere og alskens fine saker vi har nå - og uten spesialkart. Gikk gjennom sundet, men fikk kalde føtter da det grunnet opp ved utgangen. Klart vann, så jeg synes det så skummelt ut - og så alle de tettliggene skjærene da! - så jeg snudde. En stund senere viste min gode venn Peter meg en trygg runde å gå, som jeg så selv kunne utforske videre fra. Det gjorde susen - samt at jeg også fikk en kopi av et håndtegnet spesialkart. Koster er en perle ;-)) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
ttyridal Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Gammel tråd, men f ... Går dere igjennom Trälsund ? Med hva slags båt? Var bortom med jolla i dag og sjekket om jeg kunne få baltic'en igjennom. Det så grunt ut Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Fin tråd med gode tips og råd. Legger igjen en liten brødsmule for å følge videre for oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Gått gjennom begge veier med vår Saga 27 som stikker 85 cm. Men ha noen til å peke vei i baugen ved Trälsund kan være lurt. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.