Torsen67 Startet 1.April.2016 Del på Facebook Startet 1.April.2016 Skal dempe motorkassa. Biltema har jeg rett rundt hjørnet, men er det noe annet som er å foretrekke? Har ikke verdens største budsjett, så helst ikke svinedyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Skal du støydempe, så glem budsjett. Platene fra Biltema med tungt innlegg i 30 mm tykkelse er utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Slike er bra Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Er det denne du tenker på Hulda? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate-2000018990/ Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Har nettopp gjort denne jobben selv. Brukte 5cm plater fra Maritim.no. Platene er tunge i vekt og dermed antar jeg at de isolerer bra. Tilsvarende 3 cm plater fra Biltema (de hadde ikke 5cm) virket veldig lett og luftige. Dessuten va de selvklebende og det er jeg veldig skeptisk til. Jeg brukte heller ikke kontaktlim da mann får bare en sjanse til å sette platene på i helt riktig posisjon. Skrev litt om det her. https://baatplassen.no/i/topic/125276-ny-lyddemping-motorromet-endelig-ferdig/ Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Torsen67 Svart 2.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2016 (redigert) Da blir det 3mm fra Biltema. Syns ikke det bråker mye nå heller, men det begynner å bli litt fillete. Lime fast med kontaktlim? Eller går det med Tech-7, Superfix ol. også? Redigert 2.April.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Det er platene jeg bruker. De platene PiperBill referer til er ikke de samme platene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Pass også på å få det tett alle plasser så ikke lyden "lekker" ut. Jeg reduserte en gang lydnivået med 10db i en bil UTELUKKENDE med å tette rundt girspaken. Gass/girwirer kan også lede støy, hjelper å klamre de. Har aldri brukt de Biltema platene Hulda nevner men har stor tro på de og jeg kommer helt sikkert til å bruke de neste gang et slikt prosjekt dukker opp. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
KrisianS Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Jeg anbefaler igjallefall å bruke kontaktlim/tec7 for å lime platene fra biltema, ut ifra mine erfaringer. Varmen fra motor løsnet limet og 4 av de mindre tok seg en tur innom svinghjulet på sabben. Da ble det nevnt en langt liste med ord som garantert ikke står nevnt i Landstads reviderte etterfulgt av en fabelaktig opprydningsjobb etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.