kårt Startet 1.April.2016 Del på Facebook Startet 1.April.2016 ute på tur, la til brygge om kvelden,turen varte ca 3t Skulle starte om morgenen, fikk ikke start Motoren tørnet,ingen feil på startmotor. Andre båtfolk kom til , der ble skiftet dieselfiltre luftet godt og dieselen kom hel frem til dysene. Men ingen start,alle klødde seg i hodet. Ringte så til Reddningsselskapet,de kom kjapt, klødde seg i hodet forstod ingenting, men så ville de prøve med en startbooser,da startet motoren.Kjempegreier. Gikk så til en annen havn,overnattet der,startet fint om morgenen.Gikk hjemover, rett før land saktet jeg farten da begynte motoren å jage nesten stoppet å så ruse opp igjen. Kom meg til havn stanset motoren,startet fint igjen en stund etter. Dagen etter samme problem ingen start, skiftet batterier,ingen start. Hva er problemet?,kan noen hjelpe før jeg ringer til pengeglisa? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Er det en EDC? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
kårt Svart 1.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2016 Ja stemmer det Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Kanskje det kan være noe med DC-DC konverteren i den svarte boksen oppå motoren. Ligger også noen sikringer som kan være dårlig kontakt på i denne boksen. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 (redigert) Gå inn på Dokumentarkivet og bla deg nedover til "Volvo Penta Servicebulletin" Når bulletinen er utført skrur du ut pluggen på enden av T-stykket under EDC modulen. Bor et 3mm hull i pluggen og monter igjen etter at vannet er rent ut og tørket opp. Redigert 1.April.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
kårt Svart 1.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2016 Takk, Eg får ta en sjekk i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
kårt Svart 2.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2016 har prøvd det meste nå men får ikke start. Men kan det være en solenoidstopp som ikke slår seg tilbake. I så fall, hvor er den på kaden? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 På ad41 sitter den ved dieselpumpen, antar samme sted på KAD. Den blir styrt av + minnes jeg å huske, ergo + settes på den for å stoppe motoren. (men sjekk dette, er tatt fra minnet). Kan jo være at denne enheten henger eller at den får + hele tiden gjennom en liten kortslutning ett sted? Sitér dette innlegget Link to post
kårt Svart 2.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2016 tusen takk. Jori Kanskje noen andre vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Styrestrømmen (+ (som jeg tror det er)) kommer ifra tenningslås, så overslag kan være alt i fra tenningslås, ledningsnett frem til solenoidenheten. Hvis min teori med + stemmer skal du kunne ta bort ledningen ved enheten også starte, men da vil du ikke få stoppet, da trenger du å koble en pluss rett fra batteriet til enheten. Enheten kan sikkert skrues ut og prøves visuelt, husk da at du må sette minus på enhetens gods for å få den til å virke. I båten får den gods(minus) fra motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.