Jump to content

Hva er totakostnad for montere ankervinsj og/eller varmer.

KongKing

Recommended Posts

Hei

Jeg er på båtjakt, fortrinnsvis Scand Baltic, men det er stor forskjell på utstyrsnivå på bruktbåter.

Kom en Baltic i dag til en fornuftig pris med nyere motor, en Yanmar 6By 260 hk fra 07, som er interessant. Men dersom den mangler både vinsj og varmer må jeg ta det med i regnestykket.

http://www.finn.no/73505036

Hva koster for eksempel ankervinsj ferdig montert med alt utstyr, eller en varmer?

Kan finne priser på selve vinsjen på for eksempel maritim.no, men det er jo mye duppeditter som man skal ha med i tillegg til selve vinsjen. Selv om vinsjen koster 15k er jeg redd prisen fort dobler seg når at utstyr utenom kommer i tillegg.

På en Baltic er det vel en 1500 watts Engbo montert i kasse på badeplatform som er aktuellt.

På varmersiden er det vel en Eber D4 som er mest aktuell, med uttak ute og i 3 rom.

Noen som har montert ferdig vinsj og/eller ferdig varmer og har ca-pris for rubbel og bit?

Monteringen kan jeg gjøre selv.

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)

Prisene vil selvsagt være påvirket av hvor du legger lista, men all min erfaring tilsier at man kan ta prisen på "hovedproduktet", eks D4 varmeren, og gange med to for å få med alt monteringsmatriell, dingser og tilpasninger som kommer i tillegg. Selv "komplette vinsj pakker" mangler ofte kabler og sikringer f.eks som raskt koster noen tusen i riktig dimensjon.

KongKing skrev On 2.4.2016 at 11.02:

Hei

Jeg er på båtjakt, fortrinnsvis Scand Baltic, men det er stor forskjell på utstyrsnivå på bruktbåter.

Kom en Baltic i dag til en fornuftig pris med nyere motor, en Yanmar 6By 260 hk fra 07, som er interessant. Men dersom den mangler både vinsj og varmer må jeg ta det med i regnestykket.

Hva koster for eksempel ankervinsj ferdig montert med alt utstyr, eller en varmer?

Kan finne priser på selve vinsjen på for eksempel maritim.no, men det er jo mye duppeditter som man skal ha med i tillegg til selve vinsjen. Selv om vinsjen koster 15k er jeg redd prisen fort dobler seg når at utstyr utenom kommer i tillegg.

På en Baltic er det vel en 1500 watts Engbo montert i kasse på badeplatform som er aktuellt.

På varmersiden er det vel en Eber D4 som er mest aktuell, med uttak ute og i 3 rom.

Noen som har montert ferdig vinsj og/eller ferdig varmer og har ca-pris for rubbel og bit?

Monteringen kan jeg gjøre selv.

Kk

Jeg monterte ankervinsj fra Engbo i min 25 fots båt for 2 år siden - kostnaden da ble:  14000,-  fra Maritime

Her er bestillingslisten jeg sendte:

Sleipner RC-11E fjernkontroll

Carling Switch On/Off med Ankervinsjsymbol

Carling Switch (On)-off-(On) med opp og ned pil (og evt. Ankervinsj symbol hvis det finnes)

Engbo Midi 201 Gnistfrimodell Vinsjpakke med kontrolboks (Gnistfri modell)

Robline 50m  12mm blytau

Diverse kontrollstrømledninger :

Blå 4 meter

Grå 2 meter

Grønn 7 meter

Brun 9 meter

Hvit 7 meter

Rød 15 meter

Sort 15 meter

Batteriledning fra batteri til vinsjkontrollboks:

Rød + Sort   3 meter hver.

Kjøpte i tillegg en 6 Kg Rocna anker, en rulle og en skroggjennomføring.  Jeg mener dette kom på ca. 3000,- i tillegg.

Monteringen slet jeg meg gjennom selv - det var ganske morro det egentlig.

EDIT: Fant tegningen jeg laget for installasjonen....da ser jeg at jeg også kjøpte en hovedbryter + en automatsikring + to releer til å snu strømmen mellom Sleipner og Engbo utstyr. Tror jeg betalte 300-400,- kr for de. (kjøpt på ebay)

bilde

Redigert av TomF (see edit history)
  KongKing skrev On 2.4.2016 at 11.02:

Hei

Jan kan helt sikkert gi deg svar på spørsmålet ditt ang. vinsjen, kanskje også varmeren for alt jeg vet. Anbefales. Holder til midt i Vestfold, så det er jo ikke all verdens avstand fra Asker.

http://www.180.no/fi...57712421041.htm

I pakkene fra Seatronic er det i utgangspunktet kun kabler og kabelsko som ikke inngår. Sikringer, bolter etc. inngår. Quickvinsjene har god kvaltiet. Jeg har hatt Engbo vinsj og skal nå montere min 3. Quickvinsj. Grunnen til at jeg monterer Quick er at de har god kvalitet og for meg har totalprisen blitt betydelig lavere med Quick. Min Engbo vinsj fungert også bra. Det har vært endel vinsjer som ikke har fungert like godt, men Engbo og Qucik er nok noe av det bedre på markedet. Fordelen med at det ikke er vinsj er at du nå får en ny vinsj, med reklamasjonsrett som fungerer. Ikke alle gamle installasjoner er like gode. Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...