KongKing Startet 2.April.2016 Link til dette innlegget Startet 2.April.2016 (redigert) Hei Jeg er på båtjakt, fortrinnsvis Scand Baltic, men det er stor forskjell på utstyrsnivå på bruktbåter. Kom en Baltic i dag til en fornuftig pris med nyere motor, en Yanmar 6By 260 hk fra 07, som er interessant. Men dersom den mangler både vinsj og varmer må jeg ta det med i regnestykket. http://www.finn.no/73505036 Hva koster for eksempel ankervinsj ferdig montert med alt utstyr, eller en varmer? Kan finne priser på selve vinsjen på for eksempel maritim.no, men det er jo mye duppeditter som man skal ha med i tillegg til selve vinsjen. Selv om vinsjen koster 15k er jeg redd prisen fort dobler seg når at utstyr utenom kommer i tillegg. På en Baltic er det vel en 1500 watts Engbo montert i kasse på badeplatform som er aktuellt. På varmersiden er det vel en Eber D4 som er mest aktuell, med uttak ute og i 3 rom. Noen som har montert ferdig vinsj og/eller ferdig varmer og har ca-pris for rubbel og bit? Monteringen kan jeg gjøre selv. Kk Redigert 2.April.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 (redigert) Du får jo ferdige vinsjepakker hos Seatronic, og andre. Der er alt du trenger. PS!Jeg har vinsjekasse tilsalgs.DS! Ligger på Torvet på Finn.no Redigert 2.April.2016 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
VirtualMe Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Prisene vil selvsagt være påvirket av hvor du legger lista, men all min erfaring tilsier at man kan ta prisen på "hovedproduktet", eks D4 varmeren, og gange med to for å få med alt monteringsmatriell, dingser og tilpasninger som kommer i tillegg. Selv "komplette vinsj pakker" mangler ofte kabler og sikringer f.eks som raskt koster noen tusen i riktig dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Se det ja. 19k for alt høres jo forlokkende ut. Hvordan er kvaliteten på disse Quick-vinsjene vs Engbo/sleipner? Kk Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 (redigert) KongKing skrev On 2.4.2016 at 11.02: Hei Jeg er på båtjakt, fortrinnsvis Scand Baltic, men det er stor forskjell på utstyrsnivå på bruktbåter. Kom en Baltic i dag til en fornuftig pris med nyere motor, en Yanmar 6By 260 hk fra 07, som er interessant. Men dersom den mangler både vinsj og varmer må jeg ta det med i regnestykket. http://www.finn.no/73505036 Hva koster for eksempel ankervinsj ferdig montert med alt utstyr, eller en varmer? Kan finne priser på selve vinsjen på for eksempel maritim.no, men det er jo mye duppeditter som man skal ha med i tillegg til selve vinsjen. Selv om vinsjen koster 15k er jeg redd prisen fort dobler seg når at utstyr utenom kommer i tillegg. På en Baltic er det vel en 1500 watts Engbo montert i kasse på badeplatform som er aktuellt. På varmersiden er det vel en Eber D4 som er mest aktuell, med uttak ute og i 3 rom. Noen som har montert ferdig vinsj og/eller ferdig varmer og har ca-pris for rubbel og bit? Monteringen kan jeg gjøre selv. Kk Jeg monterte ankervinsj fra Engbo i min 25 fots båt for 2 år siden - kostnaden da ble: 14000,- fra Maritime Her er bestillingslisten jeg sendte: • Sleipner RC-11E fjernkontroll • Carling Switch On/Off med Ankervinsjsymbol • Carling Switch (On)-off-(On) med opp og ned pil (og evt. Ankervinsj symbol hvis det finnes) • Engbo Midi 201 Gnistfrimodell Vinsjpakke med kontrolboks (Gnistfri modell) • Robline 50m 12mm blytau • Diverse kontrollstrømledninger : • Blå 4 meter • Grå 2 meter • Grønn 7 meter • Brun 9 meter • Hvit 7 meter • Rød 15 meter • Sort 15 meter • Batteriledning fra batteri til vinsjkontrollboks: • Rød + Sort 3 meter hver. Kjøpte i tillegg en 6 Kg Rocna anker, en rulle og en skroggjennomføring. Jeg mener dette kom på ca. 3000,- i tillegg. Monteringen slet jeg meg gjennom selv - det var ganske morro det egentlig. EDIT: Fant tegningen jeg laget for installasjonen....da ser jeg at jeg også kjøpte en hovedbryter + en automatsikring + to releer til å snu strømmen mellom Sleipner og Engbo utstyr. Tror jeg betalte 300-400,- kr for de. (kjøpt på ebay) Redigert 2.April.2016 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 KongKing skrev On 2.4.2016 at 11.02: http://www.finn.no/73505036 Hva koster for eksempel ankervinsj ferdig montert med alt utstyr, eller en varmer? Kan finne priser på selve vinsjen på for eksempel maritim.no, men det er jo mye duppeditter som man skal ha med i tillegg til selve vinsjen. Selv om vinsjen koster 15k er jeg redd prisen fort dobler seg når at utstyr utenom kommer i tillegg. Hei Jan kan helt sikkert gi deg svar på spørsmålet ditt ang. vinsjen, kanskje også varmeren for alt jeg vet. Anbefales. Holder til midt i Vestfold, så det er jo ikke all verdens avstand fra Asker. http://www.180.no/fi...57712421041.htm Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 (redigert) Funker den lenka? Får ikke frem noe... Og takk for svar til alle :-) Redigert 2.April.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 (redigert) Hvis det var lenka mi du tenkte på så får jeg den opp, men hvis det ikke funker hos deg så er hovedinnholdet som følger: Vestfold Vinsj & Thruster, Mobiltelefon: 95 15 09 93. Kontaktperson: Jan Johansen Redigert 2.April.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 I pakkene fra Seatronic er det i utgangspunktet kun kabler og kabelsko som ikke inngår. Sikringer, bolter etc. inngår. Quickvinsjene har god kvaltiet. Jeg har hatt Engbo vinsj og skal nå montere min 3. Quickvinsj. Grunnen til at jeg monterer Quick er at de har god kvalitet og for meg har totalprisen blitt betydelig lavere med Quick. Min Engbo vinsj fungert også bra. Det har vært endel vinsjer som ikke har fungert like godt, men Engbo og Qucik er nok noe av det bedre på markedet. Fordelen med at det ikke er vinsj er at du nå får en ny vinsj, med reklamasjonsrett som fungerer. Ikke alle gamle installasjoner er like gode. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.