Jump to content

Kvadrat på kabel - kan man ha to tynnere, eller må man ha én tykk?

Popeye70

Recommended Posts

Ikke bestandig det er plass til så stor kabelsko på disse sikringsboksene.. har 16mm2 (0.5m.) Fra koblingskinne Til mine som tåler 100amp.(6 kurser) Men tar jo aldri ut så mye på på disse boksene uansett så det ser jeg ikke på som ett problem. Bolthodet er jo bare 6mm.

En liten oppdatering til prosjektet mitt: 35 kvmm kabel er bestilt og på vei, og det samme er løse terminaler som jeg må få festet på kabelen.

Det jeg lurer på nå er:

• Denne automatsikringen burde kunne gjøre jobben mellom batteri og sikringsboks, ikke sant? Den takler 70A, som er mindre enn teoretisk maks som sikringsboksen tåler, men betraktelig mer enn det jeg har tenkt å belaste systemet.
  • Hvordan får jeg festet de løse terminalene på de nye 35kvmm-kablene på en sikker måte? Jeg har ikke lyst til å betale 6-700,- for en presstang kun for å presse på noen få terminaler...

Alle innspill mottas med takk.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Dra innom en elektriker så presser dere fort på di kabelskoene å krympestrømper. Husk å lag lengden på kabelen ferdig først ☺ og prøv kabelsko på sikringsboks aller først å se om det passer..

Gode forslag. Oppdaget nettopp en brist i logikken min når jeg telte antall kabelsko. Jeg hadde glemt å regne med kabelsko til hver ende av sikringsholderen... Tabbe, men greit å oppdage det før jeg skal ferdigstille løsningen. ?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...