boble65 Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Ikke bestandig det er plass til så stor kabelsko på disse sikringsboksene.. har 16mm2 (0.5m.) Fra koblingskinne Til mine som tåler 100amp.(6 kurser) Men tar jo aldri ut så mye på på disse boksene uansett så det ser jeg ikke på som ett problem. Bolthodet er jo bare 6mm. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 En liten oppdatering til prosjektet mitt: 35 kvmm kabel er bestilt og på vei, og det samme er løse terminaler som jeg må få festet på kabelen. Det jeg lurer på nå er: Denne automatsikringen burde kunne gjøre jobben mellom batteri og sikringsboks, ikke sant? Den takler 70A, som er mindre enn teoretisk maks som sikringsboksen tåler, men betraktelig mer enn det jeg har tenkt å belaste systemet. Hvordan får jeg festet de løse terminalene på de nye 35kvmm-kablene på en sikker måte? Jeg har ikke lyst til å betale 6-700,- for en presstang kun for å presse på noen få terminaler... Alle innspill mottas med takk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
boble65 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Dra innom en elektriker så presser dere fort på di kabelskoene å krympestrømper. Husk å lag lengden på kabelen ferdig først ☺ og prøv kabelsko på sikringsboks aller først å se om det passer.. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Dra innom en elektriker så presser dere fort på di kabelskoene å krympestrømper. Husk å lag lengden på kabelen ferdig først ☺ og prøv kabelsko på sikringsboks aller først å se om det passer.. Gode forslag. Oppdaget nettopp en brist i logikken min når jeg telte antall kabelsko. Jeg hadde glemt å regne med kabelsko til hver ende av sikringsholderen... Tabbe, men greit å oppdage det før jeg skal ferdigstille løsningen. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Denne automatsikringer er det jeg har sett på: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Automatsikring-2000032925/ (Linken jeg la ut 2-3 meldinger lenger opp funket ikke, så derfor en repost) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
JohanFp Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Från maskinbefälsutbildningen.... Sitér dette innlegget Link to post
JohanFp Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 3,3mm2 för 1m - 50A borde bli 6,6mm2 för 100A - så minimum 8mm2 kabel för det spörsmål du tänker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.