TerjeFjern Startet 3.April.2016 Link til dette innlegget Startet 3.April.2016 Har en 23,5 foter med hekkaggregat som jeg muligens skal bytte propell på. Hva er fordel med stålpropell kontra alu bortsett fra at polert stål ser bedre ut. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Stålpropellere har flere fordeler: stål er et sterkere materiale og er mere holdbart, både mekanisk og mot korrosjon og kavitasjon. Bladene kan lages tynnere og man står friere til å designe bladformen for optimal ytelse. I lavere hastigheter har dette mindre betydning men over ~30knop anbefales stål. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Stål flexer mindre og gir bedre effektivitet, som nevnt først og fremst i høyere fartsområder. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
000 Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Om du har en Rinker med 350cid så kan stålpropell ha noe for seg. Mercury man mange fine modeller å velge i. Nesten for mange. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.