Jump to content

Hvor kjøpe ny rigg til Macgregor 26x?

sjark1

Recommended Posts

Heisann!

Min far har en Macgregor 26X som trenger ny mast og bom. Han har fått en komplett pris på rigg montert på rundt 180.000kr. Jeg vil derfor undersøke om folket her inne har tips om leverandører av slikt?

Vi vurderer følgende alternativer:

1. Komplett rigg med alt.

2. Kun mast og bom, da seilene er intakte.

Beklager mitt noe uprofesjonelle språk, men jeg er rimelig grønn når det kommer til slikt.

Hei if! Takker for tilbudet, men jeg har nå fått arrangert frakt på hele leveransen via bekjentskap, så det blir shippet over helga. Var en del organisering frem og tilbake, men har nok fått godt timesbetalt kontra det å gå for tilbudet vi fikk på 180.000. Rettelse: Er min far som eier båten, så lønna mi = 0 ;) Totalprisen ble en del over det som jeg har stipulert tidligere i tråden da han bestemte seg for å kjøpe sprayhood  med dører,mastraising system, dekke til storseil og genoa, samt en del verktøy, transportsikring av mast, rulle til genoa og lazy jack. Selv med dette inkludert + moms og frakt, så ligger totalen laaangt unna tilbudet jeg fikk i Norge.

Masten og bommen blir forøvrig pakket inn i solide plastrør, og etter å ha snakket med en bekjent som skulle ordne frakten, så føler jeg at sjansen er god for at riggen skal komme velberget frem.

PS: Neppe noe banabrytende system for proffene dette mast-reising-systemet, men for meg som er helt grønn var det iallefall nytt.

• 7 måneder senere...

Glemte helt av denne tråden :) Masten og bommen, samt delene kom uten hull, men med tilgang på et bra verksted ordnet det seg. Har ikke seilt en meter før, så det ble litt grubling og googling før alt havnet der det skulle. Det hele var overstått på 4 gode(veldig lange) arbeidsdager. Takker for nyttige svar i denne tråden som fikk meg til å undersøke dette nærmere :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...