Jump to content

Feilvisning på temperaturmåler Volvo Penta KAD44

BETH

Recommended Posts

Var ute på tur da jeg fikk alarm på temperaturen (120c) på den motoren. Jeg slo av gassen i fri i håp om at temperaturen ville syke . Det skjedde ikke så jeg stoppet motoren. Når jeg etter 30 min var tempen 90c. jeg startet motoren da sank tempen. Da vi hadde fyrtøyet var jeg nede i motorrommet for å sjekke . det var ingen tein til koking . Jeg var ute å prøvet båten etter et par dager. Da var alt normal igjen.

Det virker for meg som om det er giveren/instrument som  spiller meg et puss.

Er det noen som vet om giveren går direkte til instrumentene eller via styre enheten ?

Alle innspill tas i mot med takk :smiley:

Kan være så enkelt at du har fått en midlertidig forstoppelse på sjøvannsinntaket (plastpose eller lign) som slepte når du du stoppet opp. Riktig som havlengt sier at så lenge du fikk lydvarsel og samtidig leser for høy temperatur virker begge de giverne og reagerer slik som de skal. De er heller ikke koblet sammen, den ene går til giver den andre til varselenhet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...