Eureka Startet 4.April.2016 Link til dette innlegget Startet 4.April.2016 (redigert) Ifbm båtmesse her i Ålesund sist helg, og minimesse hos lokal båtbutikk, så fikk jeg den forlystende oppdagelsen av toalettløsningen i diverse båter. Er jo ikke i kjøpemodus på motorbåt i det hele tatt, så da ble det å teste ut båtens praktiske design og løsninger. Herunder toaletter :) Først var jeg ombord i den nye Askeladden daycruiseren som hadde et toalett montert fremme. Så bar det over i en benetau 580 Antares eller noe... Nei.. Ingen toalett i sistnevnte, men der lot det seg ikke for meg å sitte i førerstolen uten og klemme knea i rattet, som var for lavt montert og fottrinnet nådde jeg ikke ned til, tross mine 189 cm... Vider forskjellige Askeladden P båter og noen finnmaster. Alle toalett var av aller aller minste størrelse på ramma. - og Knea oppunder haka... Nesten. Det må da være helt umulig for en voksen person å gjøre sitt fornødne på de rammene der?! Nummer en og nummer to kan umulig gjøres samtidig ? Og stående er det jo ikke takhøyde til, og ramma er jo så liten at jeg hadde ikke truffet... Så da gjenstår knestående... Slike toaletter kan da ikke være alvorlig ment? Hvordan er brukererfarigene med dette? Utover dette så synes jeg pilothousbåter er strålende! - hadde det bare vært vippbare ratt... Hører med til historien at jeg var ombord i en Skilsø 34. Jommen sa jeg smør. Det var litt av en båt det. Litt knapp plass i dusjen bare, tross min slanke kroppefant. :) Artig med messe når man begynner å få litt erfaring med praktisk bruk. Redigert 4.April.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
freelander2002 Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Du er herved invitert til å prøvesitte avtredet på Skibsplasten min Eureka :) med knea under haka og på halv åtte :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Eureka Svart 4.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Hehe, takk for det :) -jeg sjekket forøvrig ikke om det var montert septiktank i båtene. Men skrogventilene var ihverfall stengt.... Sitér dette innlegget Link to post
Goodtimes Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Jeg har en quicksilver 905. Og toalettet er ikke så stort men er greit. Og rattet kan tiltes :-) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Det er faktisk bra å sitte slik, Eureka. http://www.vg.no/rampelys/bok/tysk-forsker-slik-sitter-du-riktig-paa-do/a/23450679/ Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Fortego Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Det er faktisk bra å sitte slik, Eureka. http://www.vg.no/rampelys/bok/tysk-forsker-slik-sitter-du-riktig-paa-do/a/23450679/ Jeg skal ikke gå i detalj... , men den artikkelen bekrefter noe jeg selv har reflektert over og erfart de siste årene. Prøver derfor å huske å lene meg fremover når slike aktiviteter skal utføres... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.