Jump to content

Hvordan få løs eksosslange

arkmarin

Recommended Posts

Jeg skal skifte eksosslange og har fått fjernet slangeklemmene. Det er veldig trang og vanskelig å komme til. Jeg kommer så vidt til med en vannpumpetang, som jeg har forsøkt å dreie slangen på rørstussen uten hell. Jeg har forsøkt å skjære den opp langs rørstussen, men den er armert og dermed vanskelig å få gjort. Jeg har vurdert og blokkere eksosutløpet i håp om at trykket ved å starte motoren får slangen til å utvide seg, for så bli presset av rørstussen. Er det noen som har et godt forslag?

Var heldigvis ikke trangt hos meg når eg skiftet men eg trykket et skrugjern innemellom og sprøytet 556 eller lignende nedi. beveget på skrugjern så det fikk trekke innemellom. Gjorde dette flere plasser rundt eksosbendet . Så pluttselig løsnet den.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Var heldigvis ikke trangt hos meg når eg skiftet men eg trykket et skrugjern innemellom og sprøytet 556 eller lignende nedi. beveget på skrugjern så det fikk trekke innemellom. Gjorde dette flere plasser rundt eksosbendet . Så pluttselig løsnet den.

Jess. Worked for me as well.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...