arkmarin Startet 5.April.2016 Link til dette innlegget Startet 5.April.2016 Jeg skal skifte eksosslange og har fått fjernet slangeklemmene. Det er veldig trang og vanskelig å komme til. Jeg kommer så vidt til med en vannpumpetang, som jeg har forsøkt å dreie slangen på rørstussen uten hell. Jeg har forsøkt å skjære den opp langs rørstussen, men den er armert og dermed vanskelig å få gjort. Jeg har vurdert og blokkere eksosutløpet i håp om at trykket ved å starte motoren får slangen til å utvide seg, for så bli presset av rørstussen. Er det noen som har et godt forslag? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Birchwood 320 Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Var heldigvis ikke trangt hos meg når eg skiftet men eg trykket et skrugjern innemellom og sprøytet 556 eller lignende nedi. beveget på skrugjern så det fikk trekke innemellom. Gjorde dette flere plasser rundt eksosbendet . Så pluttselig løsnet den. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Eureka Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 - varmluftpistol? Ser for med at du har kjempet litt med den der... :) fort gjort å kutte seg på armeringen også.. Må vel bare kutte og kutte med stanlykniv til man kommer gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Stanleykniv og kliptang baufil. Så kommer den vel Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Var heldigvis ikke trangt hos meg når eg skiftet men eg trykket et skrugjern innemellom og sprøytet 556 eller lignende nedi. beveget på skrugjern så det fikk trekke innemellom. Gjorde dette flere plasser rundt eksosbendet . Så pluttselig løsnet den.Jess. Worked for me as well. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Taskeladden Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Wd40, ett tynt skrujern. Prøv å lur skrujernet ned flere plasser og spray godt inn langs skrujernet. La gjerne stå over natten og gjør samme prossess en gang til dagen etterpå før du prøver løsne den. Fungerte supert hos meg. :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Møkkalasset Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Få tak i et elektrisk huggjern tilsvarende Fein Multimaster med blad for metall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.