Jump to content

Johnson 9,9: Hva har skjedd med det øvre festet?

blia

Recommended Posts

Defekte øvre motorfester. Vulkaniseringen har sluppet slik at innmaten i festene glir ut. Da heller motoren for mye bakover.
Festene er relativt dyre og det er mye jobb å bytte de. Blokk og gir må av stammen for å komme til. I tillegg kan du risikerer at du må skjære av de nedre festene for å få løs svingen fra selve stammen. Da må du ha alle fire festene. Jeg vlle ikke brukt penger på det, men solgt motoren som delemotor og kjøpt meg en annen nyere motor.

Dette skjedde også med min 9,9hp Johnson. Ut sesongen laget jeg en provisorisk løsning med et patentbånd rundt stammen, montert til festebrakett. Senere måtte jeg bore opp boltehullene til motorfestet og sette inn forlengede og tykkere bolter. Det har holdt så langt, men om det ryker igjen, vil jeg bruke gjennomgående bolter. Det ser ikke så pent ut, men det holder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...