blia Startet 6.April.2016 Link til dette innlegget Startet 6.April.2016 Jeg har en haug gammel 9,9 på en jolle. Under en sjekk på motoren, heller denne tydelig akterover opp, og det ser ut til at "noe" mangler i det øverste festet. Noen som har peiling på hva som kan være feil? https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22307/20160406_203343.jpg Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 7.April.2016 Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Defekte øvre motorfester. Vulkaniseringen har sluppet slik at innmaten i festene glir ut. Da heller motoren for mye bakover.Festene er relativt dyre og det er mye jobb å bytte de. Blokk og gir må av stammen for å komme til. I tillegg kan du risikerer at du må skjære av de nedre festene for å få løs svingen fra selve stammen. Da må du ha alle fire festene. Jeg vlle ikke brukt penger på det, men solgt motoren som delemotor og kjøpt meg en annen nyere motor. Sitér dette innlegget Link to post
blia Svart 7.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Det var noe slikt jeg var redd for. Da blir det å leite frem den gamle Yamaha'en fra garasjen. Litt synd, for Johnson motoren tror jeg veier ca halvparten av Yamahaen. Takk for god tilbakemelding, og er det noen som trenger en Johnson 9,9 2t delemotor så... Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 7.April.2016 Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Dette skjedde også med min 9,9hp Johnson. Ut sesongen laget jeg en provisorisk løsning med et patentbånd rundt stammen, montert til festebrakett. Senere måtte jeg bore opp boltehullene til motorfestet og sette inn forlengede og tykkere bolter. Det har holdt så langt, men om det ryker igjen, vil jeg bruke gjennomgående bolter. Det ser ikke så pent ut, men det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 7.April.2016 Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 (redigert) Hei blia. Vet du hvor gammel motoren din er eller har du et bilde av hele motoren? Har du vaier eller tannhjul som styrer gassen på gasshåndtaket? Redigert 7.April.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blia Svart 10.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Hei blia. Vet du hvor gammel motoren din er eller har du et bilde av hele motoren? Har du vaier eller tannhjul som styrer gassen på gasshåndtaket? Sitér dette innlegget Link to post
blia Svart 10.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Hei blia. Vet du hvor gammel motoren din er eller har du et bilde av hele motoren? Har du vaier eller tannhjul som styrer gassen på gasshåndtaket? Sitér dette innlegget Link to post
blia Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Det er en wire som går fra gasshåndtaket og inn mot forgasseren. Kan ikke se noen tannhjul. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 14.April.2016 Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 (redigert) Ja stemmer det de fikk wire fra 1986 og nyere Redigert 14.April.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.