Bigmac Startet 6.April.2016 Link til dette innlegget Startet 6.April.2016 (redigert) Hei, har grublet lenge på en skrue. Dette er en skrue med motholdsplate som er skrudd i en gjengehylse rett bak propellen. Hva skulle vært der? Sink anode? Kobber? Eller er det noe som har blitt værende etter en reparasjon? Skruen stikker ca 3cm ut av skroget Redigert 6.April.2016 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Jeg tipper det er buemutteren på pinjongnippelen for nedre del av flyndra, den som holder kondomen stram rundt åreforkalkningene ? Sitér dette innlegget Link to post
Busk Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Feste for skrog anode. Bavaria? Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Feste for skrog anode. Bavaria? Ja. Men har ikke sett den på andre bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Er ikke skroget plast? Er det glassfiber der bolten sitter? Hva sitter den fast i innvendig? Jeg har for ordens skyld ingen anelse hva den er til, dersom det ikke var klart fra mitt forrige innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Skjønte det var noe galt når jeg kom til åreforkalkning. Men, den sitter i en gjengehylse av metall som er fast inne i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Feste for skrog anode. Bavaria? Takk. Ved hjelp av ordet "skrog anode" fikk jeg google treff på liknende spørsmål. Er antageligvis en sink anode, 70mm med 8mm boltehull, jordet til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.April.2016 Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Fest for sinkanode. Jeg har samme på min Bavaria 38 Cruiser fra 2007, innvendig er den forbundet elektrisk med motoren. På min båt tæres den opp helt ila. et år og jeg bytter den selvsagt årlig. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 7.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Takk for svar. Da blir det ny anode :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.