Jump to content

Edit History

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg spesielt på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med motoren (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder) i kombinasjon med den nye eksosen. Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer seg Sildodden:

5971ca221dc14_DSC_2437(002).JPG.f9c718da7fae8c04d2dab9c433fad7a2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

 

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg spesielt på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med motoren (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder) i kombinasjon med den nye eksosen. Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer oss Sildodden:

 

5971ca221dc14_DSC_2437(002).JPG.f9c718da7fae8c04d2dab9c433fad7a2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

 

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg spesielt på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med motoren (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder) i kombinasjon med den nye eksosen. Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer oss Sildodden:

5971c2ba71bb4_DSC_2437(002).JPG.4809f87c3976efbe47148717d45977c2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

 

DSC_2433 (002).JPG

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg spesielt på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med motoren (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder) i kombinasjon med den nye eksosen. Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer oss Sildodden:

5971c2ba71bb4_DSC_2437(002).JPG.4809f87c3976efbe47148717d45977c2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

DSC_2433 (002).JPG

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg aller best på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med motoren (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder). Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer oss Sildodden:

5971c2ba71bb4_DSC_2437(002).JPG.4809f87c3976efbe47148717d45977c2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

DSC_2433 (002).JPG

Passbåten

Passbåten

Båten sjøsatt for sesongen 2017 på det som sikkert var den beste dagen hittil i år! Første strekk ble de første fire timene med innkjøring av ny motor på turen til Sørlandet. Variert turtall (endring hvert 3-5 minutt), stort sett under 3500 rpm, med to korte drag opp til 4000 rpm. Den koser seg aller best på ca 3100 rpm og da ca. 30,5 knop. Maskinen og eksos malte som en katt hele veien. Meget fornøyd så langt med årets utebedringer (som jeg lager en post av når regner gir seg og jeg får tatt noen bilder). Tur-bilder har vel strengt tatt ikke noe i en prosjekt-tråd å gjøre, men når det er "test-tur" og Norge viser seg fra denne kanten med totalt havblikk og 23 grader, får det bli et par allikevel.

Sandøysund:
5971c29dc1546_DSC_2415(002).JPG.d80b7599bda6cc1b4ed805f4538eb699.JPG

 

Bunkring på Blå Brygge (Hvasser):

5971c52f04387_DSC_2418(002).JPG.40023fa331d31d65b5eed1e314ad31cd.JPG

 

Kløvningen (ved Verdens Ende):
5971c2a56a39f_DSC_2427(003).JPG.5b2a3af1bb583e35887aee98002b1693.JPG

 

Nærmer oss Sildodden:

5971c2ba71bb4_DSC_2437(002).JPG.4809f87c3976efbe47148717d45977c2.JPG

 

Møkkalasset. Rødt fyr med hvitt magebelte har jeg alltid likt. (Litt dårlig zoom på mobilen i skumringen):

5971c2c9d8c0d_DSC_2446(002).JPG.80ff3e2d6656e1c906d6d588ad29dbb3.JPG

DSC_2433 (002).JPG



×
×
  • Create New...