Jump to content

Edit History

Passbåten

Passbåten

Nedrigging og snart klar for lakkering!

Da er båten straks klar for lakkering og jeg har sett den i "lett falmet gul" for siste gang. Det er ikke lett å se på dette bildet, men det er noen gamle gjennomganger som tyter ut, så det er på tide å gjøre noe av flere årsaker enn bare lakkfargen. Et eksempel er på bildet under mellom E'en og L'en i navnet på båten. Badeplattformen er her tatt bort og to gamle fartsmålere (med gjennomgang) er fjernet og tettet og blir ikke erstattet. Vi finner null lekkasjer på hekken og alt av treverk høres ut til å være i god shape bak gelcoaten når vi tar hammertesten. Jeg får lage et eget innlegg med lakkjobben når designet er satt 100%. Eksos, kroker, flaps og styring blir stående på under lakkeringen (under fenderlist, over chine), resten skal av.  

B3.jpg.fb8a637725608f39fb455b0f074e5771.jpg

Det meste av motorromet demontert av det som ikke får være med videre (betydelig mengde hardware). Beholder fuel-filteret til Mercury Racing i tillegg til det som er integrert i den nye motoren, så der blir det dobbel sikring. Samme gjelder også for sjøvannsfilteret og lensepumpene. 

B1.jpg.eade351ba2acbaac4ce674e82159a1b7.jpg

Her blir motoren senket ned på tilhengeren for siste gang i mitt eie. Jeg kjører den til ny eier som kun kommer til å bruke blokken og eksosen til å bygge en fabrikksny verstingmotor med høy prislapp. Jeg kjørte denne motoren 180 timer på 6 sesonger, så et snitt på beskjedne 30 timer per sesong er jo også en refleksjon å ta med seg. 

B2.jpg.23c74efab138bc21775a9065d46cb2fb.jpg

Passbåten

Passbåten

Nedrigging og snart klar for lakkering!

Da er båten straks klar for lakkering og jeg har sett den i "falmet gul" for siste gang. Det er ikke lett å se på dette bildet, men det er noen gamle gjennomganger som tyter ut, så det er på tide å gjøre noe av flere årsaker enn bare lakkfargen. Et eksempel er på bildet under mellom E'en og L'en i navnet på båten. Badeplattformen er her tatt bort og to gamle fartmålere (med gjennomgang) er fjernet og tettet og blir ikke erstattet. Vi finner null lekkasjer på hekken og alt av treverk høres ut til å være i god shape bak gelcoaten når vi tar hammertesten. Jeg får lage et eget innlegg med lakkjobben når designet er satt 100%. Eksos, kroker, flaps og styring blir stående på under lakkeringen (under fenderlist, over chine), resten skal av.  

B3.jpg.fb8a637725608f39fb455b0f074e5771.jpg

Det meste av motorromet demontert av det som ikke får være med videre (betydelig mengde hardware). Beholder fuel-filteret til Mercury Racing i tillegg til det som er integrert i den nye motoren, så der blir det dobbel sikring. Samme gjelder også for sjøvannsfilteret og lensepumpene. 

B1.jpg.eade351ba2acbaac4ce674e82159a1b7.jpg

Her blir motoren senket ned på tilhengeren for siste gang i mitt eie. Jeg kjører den til ny eier som kun kommer til å bruke blokken og eksosen til å bygge en fabrikksny verstingmotor med høy prislapp. Jeg kjørte denne motoren 180 timer på 6 sesonger, så et snitt på beskjedne 30 timer per sesong er jo også en refleksjon å ta med seg. 

B2.jpg.23c74efab138bc21775a9065d46cb2fb.jpg

• Create New...