Normannj Startet 7.April.2016 Link til dette innlegget Startet 7.April.2016 Søker folk med erfaring med Barracuda 30. Vurderer en slik for å delvis bo i samt dra på turer med. Spekulerte litt på sjødyktigheten og fart? Båten jeg ser på har en Perkins T6-3544 med 220 hester ifølge annonsen, hva kan man forvente i marsjfart? Er det ellers noe dere som kjenner båtene godt kan fortelle om dem? Pluss og minus? Er opprinnelig seiler, men ser det egentlig mest praktisk med motorbåt siden jeg har planer om å bruke den til å pendle. Er det noe utstyr dere motorbåtfolk ikke klarer dere uten, og noe dere vil anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 7.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Har vært å sett på båten og er overrasket over hvor stor og romslig den er. Er fornøyd bortsett fra at jeg trenger litt hjelp til å avgjøre tilstand på motor. Selger var ærlig om at en toppdekselpakning var dårlig, og denne har han liggende og vil bytte før overtakelse. En annen ting er at det dryppet kjøleveske på undersiden av Kjøleveske tanken. Hvor alvorlig er dette? Han tilbød seg å fikse dette også før overtakelse. Er dette gått nok, eller kan det være skjulte feil? Motor var ellers ganske slitt i lakk, og ganske skitten. Motoren er en perkins t6-3544. Og skal visstnok ha en gangtid på 1500 timer. Startet greit å hørte ingen ulyder, gikk fint på tomgang. Ellers var båten i god stand og man så at selger har oppgradert og fikset mye i sitt eie. Håper noen kan gi råd her, da jeg likte båten veldig godt. Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 8.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Ble veldig lite respons her. Ble så jeg kjøpte båten iaf. Hadde vært gøy å høre fra flere med Barracuda da:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 8.April.2016 Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 (redigert) Vart ikkje denne testa i eit båtblad for eindel år sidan? Etter det eg hugsar kom den her veldig bra ut. Svært romsleg og praktisk båt! Perkins er kjende for å vere gode motorar. Berre spør proffane. Fornuftig ujåla båt. Redigert 8.April.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.April.2016 Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Gratulerer med ny båt :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Elmer Svart 8.April.2016 Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Gratulerer med ny båt! Vi kjøpte en slik for 3 år siden, men som er bygd om til bakveggbåt. Romlig båt, stort bad i forhold til båtstørrelsen, breie og gode dollbord. Båten er, hvis ikke jeg tar feil, lagd på Vestlandet (rogalandsområdet, tror jeg), og da er det jo gjerne sjødyktige saker! Noe som kanskje kan være litt negativt, er at båten har svært mye bæring i akterskipet og går litt "på nesa". Da vår ble ombygget, ble det plassert to vanntanker på til sammen 300 liter bl.a. for å motvirke dette. Lykke til med å gjøre deg egne erfaringer med ny skute! Del gjerne! Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 8.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Kom nettopp hjem med skuta og er meget fornøyd! Nå har ikke jeg sett å vært i så mange 30fotere men den er svær! Meget god plass inni, samt fine løsninger. Fint vær på tur hjem. Kommer med flere bilder imorgen, har hørt folk liker bilder :) Og takker for gratulasjonene! Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 8.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Gratulerer med ny båt! Vi kjøpte en slik for 3 år siden, men som er bygd om til bakveggbåt. Romlig båt, stort bad i forhold til båtstørrelsen, breie og gode dollbord. Båten er, hvis ikke jeg tar feil, lagd på Vestlandet (rogalandsområdet, tror jeg), og da er det jo gjerne sjødyktige saker! Noe som kanskje kan være litt negativt, er at båten har svært mye bæring i akterskipet og går litt "på nesa". Da vår ble ombygget, ble det plassert to vanntanker på til sammen 300 liter bl.a. for å motvirke dette. Lykke til med å gjøre deg egne erfaringer med ny skute! Del gjerne! Ja, jeg ble meget imponert over badet. La også merke til at båten virker litt tung på bauen, hvordan ble deres med tankene akter? Jeg synes iaf jeg fikk mye båt for pengene!:) Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Jeg merker absolutt en bedring med fulle vanntanker. Mindre båt i vannet ved halvplan. Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Gratulerer med ny båt. Har hatt en Barracuda 1125 som ikke kan sammenlignes med den du har, men den var en flott vestlandsbåt. Støpeformene til 30 foteren din, samt de resterende andre støpeformene ligger ca 400 meter fra meg på Rogaland marine, og Dancer holding med Helge haga produserer ikke båter lengre. Litt trist men det er markedet som er blitt slik. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Er vel ein av dei største 30 foterene som er bygd. Grattis med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Flotte båter, men de er nok ikke opprinnelig Rogalandsbåt. De kommer fra Aust-Agder Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Og seinere fra Øystese i Hardanger ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.