Jump to content

Kjøpshjelp seilbåt og erfaringer med dufour 34

Frissy

Recommended Posts

Sitter og følger hardt med på finn om dagen, men synes utvalget er LITE. I hvertfall når det gjelder båttypen vi skal ha.

Føgende har vi satt som "krav"

34-35 fot 

3 lugarer

Pris 5-900 alt etter år og stand.

Fant denne på nett og synes den ser grei ut, men denne har jo liggi så lenge at jeg nesten blir skeptisk bare av den grunn.....

Denne har 3 lugarer, 34 fot, men volvo motor....hadde egentlig lyst på yanmar, men kan jo hende jeg må fire på noe. 

Ellers ser den jo grei ut. Liker "kort kjøl"....

Usikker på timeantall på motor, men det er vel kanskje ikke avskrekkende med tanke på at båten er over 10 år. 

Noen som har erfaringer med denne type båt? 

Eller er det noen som kjenner noen som skal selge noe i denne sjangre?

Ser jo at Jeanneau SO35, Dufour 34, Elan 344 og Beneteau o 343 er alle mulige å få med 3 lugarer i riktig størrelse. 

Utover det er det lite som tilfredstiller søket vårt for tiden. 

De skal vel ha noen kroner for mye for den.

Ellers er den jo en grei turbåt.

Motoren er ikke en Volvo Penta. VP lager ikke slike motorer.

Det er en Perkins 103-10. Bygget av Shibaura-Perkins. 

Båtmotorversjonen heter Perkins Perama M30. Grønnmalt heter den Volvo Penta MD2030.

Ellers, med forskjellige farger, dukker den opp som Massey-Ferguson, McCormick, JCB, Kobelco, etc, etc.

Den finnes tilogmed gulmalt som Caterpillar.

De skal vel ha noen kroner for mye for den.

Ellers er den jo en grei turbåt.

Motoren er ikke en Volvo Penta. VP lager ikke slike motorer.

Det er en Perkins 103-10. Bygget av Shibaura-Perkins. 

Båtmotorversjonen heter Perkins Perama M30. Grønnmalt heter den Volvo Penta MD2030.

Ellers, med forskjellige farger, dukker den opp som Massey-Ferguson, McCormick, JCB, Kobelco, etc, etc.

Den finnes tilogmed gulmalt som Caterpillar.

Men siden du trekker inn motor her. Perkins.... hvordan er den? Ikke noe jeg kjenner til, men på den annen side, jeg kan lite om ingenting om motorer. Det er grunnen til at ønske først og fremst var en yanmar,,, har jo erfaring om at det er lite som går i stykker på de. Tenker du at det er ok? Er det erfaringsmessig ok saker?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...