Jump to content

Hastesak om topcoat

ezach

Recommended Posts

Jeg legger gelcoat på en sidevegg og avsluttet med et strøk gelcoat + voks (topcoat).

Det ble litt tynt på et lite område. Kan jeg legge på et strøk til der før det har herdet ferdig?

Det funker jo med gelcoat, men vet ikke om topcoaten binder like godt mellom halvherdete lag.

Planen er å slipe i morgen, så da er det greit å bli ferdig med smøringen i kveld.

:)

Husk at selv om den er helt tørr er den ikke nødvendigvis gjennomherdet! fort å få riper/sår hvis man kommer borti med noe de første dagene! Litt avhengig av typen herder, men generelt ville jeg aldri brukt over 3% herder! Husk jo lengre tid coat/polyester ol får hedet (jo mindre varme som produseres i herdeprosessen) jo bedre blir produktet... Derfor f.eks veritas kun tillater 3 mm glassfiber/polyester legges av gangen, mereenn dette KAN gi så mye varme at det skader fibrene og polyeser blir sprø..,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...