ezach Startet 9.April.2016 Link til dette innlegget Startet 9.April.2016 Jeg legger gelcoat på en sidevegg og avsluttet med et strøk gelcoat + voks (topcoat). Det ble litt tynt på et lite område. Kan jeg legge på et strøk til der før det har herdet ferdig? Det funker jo med gelcoat, men vet ikke om topcoaten binder like godt mellom halvherdete lag. Planen er å slipe i morgen, så da er det greit å bli ferdig med smøringen i kveld. :) Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Det har eg gjort før og det funka fint. Men det e nok sikkert andre som har no å si imot det :) Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 9.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Takk. Ser an flere innspill en time. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Går bra, sprøyter ofte 2 strøk, før det er gjennom herda.Fint arbeid du gjør. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 9.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Godt å høre. Og takk. :) Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 10.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Etter 14 timer i 21 grader syns jeg overflaten ennå ikke er skikkelig hard. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Kan ta 3-5 dager før det er orntlig gjennomherdet! Var hvertfall det jeg fikk høre da jeg jobbet på båtstøperi for noen år siden! Hvor mye og hvordan herder brukte du? Det er jo ganske avgjørende... Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 2-3 prosent herder. 5 prosent voks først. 21 grader i rommet. Sprayet over PVA/slippmiddel og satte tempen opp noen hakk. Det herdet greit ila 3 timer, men det kan jo være tilfeldig. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Husk at selv om den er helt tørr er den ikke nødvendigvis gjennomherdet! fort å få riper/sår hvis man kommer borti med noe de første dagene! Litt avhengig av typen herder, men generelt ville jeg aldri brukt over 3% herder! Husk jo lengre tid coat/polyester ol får hedet (jo mindre varme som produseres i herdeprosessen) jo bedre blir produktet... Derfor f.eks veritas kun tillater 3 mm glassfiber/polyester legges av gangen, mereenn dette KAN gi så mye varme at det skader fibrene og polyeser blir sprø.., Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 13.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2016 Nyttig info. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.