offpist Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Men om du kobler til din laptop får den ip adresse? Du kan godt prøve å sette manuell ip, dns og gateway på kameraet. Jeg har satt mine manuelt for det fungerer mer stabilt enn med DHCP. Sitér dette innlegget Link to post
Rauer Svart 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Ok, takk for svar. Tester og legger ut resulatet etterpå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rauer Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Da har jeg testet på nytt. Har koblet opp C125 mot en switch som også pc'n er koblet mot. Får opp ip adressen til kameraet, men intet på plotteren. Vet du hvilken adresse, DNS og gateway jeg skal sette på kameraet for å få dette til å fungere? Lurer også på å bytte kameraet om dette ikke funger, kan du legge ut hvor du kjøpte dine kameraer? Har googlet, men finner ikke hvor det er kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
Rauer Svart 7.August.2016 Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Hei, Da har det gått greit å sette opp kamera mot C125. Har fulgt oppskriften i tråden og brukt en gammel netgear switch jeg hadde liggende. C125 deler ut nettverksadresse, men jeg har valgt statisk adresse da det vanligvis er mer stabilt. Kravet fra Raymarine: - Must support H.264 video compression - Must support RTSP (Real Time Streaming Protocol)- Must support ONVIF Service Detection (ONVIF User Authentication must be disabled)- Must have DHCP enabled & Dynamic IP set to ON- 720p resolution Husk evt å ta bort krav til pasord for anonym pålogging (de fleste kameraer har ikke lagt inn passord her) Jeg kjøpte dette: http://www.cinema-shop.no/nexus-154f.html Så må man logge seg på kamera via softwaren og sette opp statitisk ip adresse og resten som står beskrevet nedenfor: IP adresse: 10.21.0.1 (2 for neste kamera, osv.) Mask: 255.0.0.0 dns: 10.21.0.254 gateway: 10.21.0.254 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.