Jump to content

Erfaringer med Raymarine E og ES serie kombinert med IPTV kameraer

offpist

Recommended Posts

Da har jeg testet på nytt. Har koblet opp C125 mot en switch som også pc'n er koblet mot. Får opp ip adressen til kameraet, men intet på plotteren.

Vet du hvilken adresse, DNS og gateway jeg skal sette på kameraet for å få dette til å fungere?

Lurer også på å bytte kameraet om dette ikke funger, kan du legge ut hvor du kjøpte dine kameraer? Har googlet, men finner ikke hvor det er kjøpt.

• 2 uker senere...

Hei,

Da har det gått greit å sette opp kamera mot C125. Har fulgt oppskriften i tråden og brukt en gammel netgear switch jeg hadde liggende. C125 deler ut nettverksadresse, men jeg har valgt statisk adresse da det vanligvis er mer stabilt.

Kravet fra Raymarine:

- Must support H.264 video compression

- Must support RTSP (Real Time Streaming Protocol)
- Must support ONVIF Service Detection (ONVIF User Authentication must be disabled)
- Must have DHCP enabled & Dynamic IP set to ON
- 720p resolution

Husk evt å ta bort krav til pasord for anonym pålogging (de fleste kameraer har ikke lagt inn passord her)

Jeg kjøpte dette:

http://www.cinema-shop.no/nexus-154f.html

Så må man logge seg på kamera via softwaren og sette opp statitisk ip adresse og resten som står beskrevet nedenfor:

IP adresse: 10.21.0.1 (2 for neste kamera, osv.)

Mask: 255.0.0.0
dns: 10.21.0.254
gateway: 10.21.0.254
bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...