Jump to content

Trevligt Rendez-vous utanför Helsingör...

ebonita

Recommended Posts

Jeg sakset dette fra Wikipedia: Aksel Sandemose (født 19. mars 1899 i Nykøbing Mors, død 6. august 1965) var en danskfødt forfatter som er kjent for de psykologiske romanene En sjømann går i land (1931) og En flyktning krysser sitt spor (1933). Sandemose emigrerte til Norge i 1929, og skrev norsk med dansk islett. Sandemose var med 300 artikler blant bladet Aktuells viktigste bidragsytere fra 1945 til 1965. Sandemose skrev innenfor mange genre i Aktuell.,

siden dere er i Aksel Sandemose-land.

Jeg tror nok at Major Andy er en sjømann som aldri går i land! :nonod::thumbsup:

...og her til morgen så jeg tilfældigvis ud ad vinduet mens jeg strøg skjorte, og hvad kom stille forbi mit vindue i morgensolen? En flot P40! Et hurtigt kig på MT bekræftede, at det var Ebonita på vej sydover. Jeg har kun "kig" til vandet, så det var for sent at tage et billede, men jeg fiskede den håndholdte VHF frem og prøvede at kalde op - men batteriet var åbenbart fladt, for intet svar. Men god tur videre! I skrivende stund (10:08) kan jeg så at I er på vej bag Hven, så måske kan jeg se jer i kikkerten fra kontoret om lidt... 

Ingen hemmeligheder med AIS, nej... :-)

Hej Anders, och - tja - har man inga hemligheter så är det ju nästan lite smickrande att man får uppmärksamhet.

Synd att jag inte hörde när Du kallade på VHF, men det är väl så att när man inte väntar något anrop så är man inte alltid så uppmärksam.

Men vi får säkert anledning att ses på Sundet - eller någon annanstans!

Right now passing abeam Barsebäck, ETA Lagunen 13:40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...